Tízből kilenc magyar a neten néz szét vásárlás előtt - írja az [origo] a Google és a TNS ezer, 18 és 60 év közötti magyar internetező körében végzett felmérésének eredményeit bemutató cikkében.
A megkérdezettek szerint az internetes keresők segítenek megtalálni a legjobb terméket vagy szolgáltatást, több mint harmadukat pedig abban is befolyásolják a neten talált információk, hogy melyik üzletben vásároljanak. A nagy kérdés persze az, hogy a tájékozódók zöme miért dönt úgy, hogy az internet segítségével megtalált és megismert terméket végül egy boltban veszi meg. A megkérdezettek kétharmadát a bizalom hiánya, illetve személyes adataik féltése tartja vissza. Újabb kutatás igazolja tehát azt, amit már régóta tudunk, és ez alapján úgy tűnik, hiába nőtt az internetezők száma, hiába telt el bő évtized a hazai internetes kereskedelem kezdetei óta, a bizalmatlanság megmaradt.