Az e-kereskedelem női szemmel

 In Beszámoló, Hírek

A nyár utolsó hétfőjén került megrendezésre e-Women Klubestünk, ahol öt kiemelkedő női márka képviselője osztotta meg velünk tapasztalatait saját márkás webshopjuk felépítéséről.

 

A kerekasztal résztvevői között volt Feller Adrienne, Illéssy Kata, Bandula Aranka, Miklós Andrea, Axanne Jelasity, valamint Matócza Szabina, az Ecommerce Hungary alelnöke, mint moderátor. Az e-kereskedőket első körben a kríziseikről kérdeztük meg – milyen váratlan események, élmények vezették őket erre az útra – és mint ahogy arra számítani is lehetett, krízishelyzetek voltak a javából.

Fotó: Rácz László/N3 Kommunikáció

Legtöbbjük alkalmazotti szférából indult, és az ott tapasztalt rugalmatlanság, lassú döntési folyamat és bizonytalanság hatására vágtak bele a vállalkozói létbe. Illéssy Kata, az ille-olla tulajdonosa, például pont akkor veszítette el a munkáját, amikor ikertestvére terhes lett. A véletlenszerű egybeesést jelként fogva fel, hozták létre egyedi termékeiket.

Mindannyian egyöntetűen kijelentették, hogy két kulcspontja van a vállalkozásuk sikerének: A vevőik beható ismerete, valamint a velük való már-már személyes, baráti kapcsolat kiépítése és fenntartása. Talán női sajátosság is, de a kerekasztal résztvevőinek szavaiból csak úgy áradt az őszinte szeretet a vásárlóik felé, és a technikai tippek helyett egyértelműen inkább a velük való mély kapcsolatukra helyezték a hangsúlyt.

Feller Adrienne szerint többek között azért is annyira fontos, hogy a nők ráébredjenek saját erejükre, mert minden a nőkből indul el. Maximálisan hisz a „happy wife, happy life” szólásban, tehát ha a nő jól van, az egész család jól van, és ha lebontjuk, minden ország, minden kontinens, az egész világ ilyen családi egységekből épül fel.

Minden teremben ülő vállalkozó szívét megdobogtatták, amikor arról beszéltek, mennyire nem a pénzről szól ez az egész, hiszen már csak egyetlen pozitív komment, mosoly, telefonhívás is annyira, de annyira megéri a rengeteg befektetett munkát. És ha valaki szeretetből, szívből-lélekből vállalkozik, az egyértelműen visszaköszön az eredményekből is. 

A növekedési stratégiában megoszlottak a célok, míg a Nanushka és a Butopea egyértelműen a minél hatékonyabb terjeszkedést emelte ki, addig a többieknek egyezett abban a véleménye, hogy a cégük olyan ütemben fejlődik, ahogyan ők maguk nőnek fel a feladathoz. Adrienne elárulta, hogy legalább akkora kihívás kicsinek maradni, mint nagyra nőni, és mindenkinek külső nyomás nélkül, saját magának kell meghatároznia a jövőbeni terveit.

A végén mindannyian megjegyezték, milyen elengedhetetlen a jó csapat, elvégre egy vezetőnek nem kell szakértőnek lennie a vállalkozása minden egyes területén. A legfontosabb, hogy kulcs emberekkel vegye körbe magát és legyen egy komplex képe, rálátása a nagy egészre, hogy a víziójának hála a megfelelő kikötőbe kormányozzák a hajójukat.

 

Gyere el következő rendezvényünkre is!

Legutóbbi bejegyzések