Az online marketing területén aktív szakembereknek és nem-szakembereknek gyakran a saját kárukon kell megtanulniuk, hogy igenis vannak korlátok az Adwords, a Facebook reklámozás és az internetre feltett tartalmak területén. A szerzői jogi korlátok talán jobban bevésődtek a tudatunkba, azonban a védjegy jogi és a versenyjogi tilalomfákat már gyakran csak valamilyen jogi ügy kapcsán tapasztaljuk meg. A Facebook zombik pedig szép csendben a sötétben tevékenykednek..
A SzEK.org tagjai is sokszor találkoznak problémákkal az online marketing jog területén és ezért kérték az elnökséget, hogy a SzEK.org Akadémia márciusi rendezvénye ezzel a témával foglalkozzon.
A kérésnek eleget téve a szervezők három előadást is ennek a témának szenteltek:
1. Online marketing jogi turmix – 14.00-14.45
Az első, rövidebb előadás a legfontosabb és legfájdalmasabb pontokra mutat rá az online marketing jog területén. Szó lesz a webshopok és a marketing ügynökségek között kötött szerződések legfontosabb pontjairól és azokra is melyek gyakran hiányoznak az ügynökségi szerződésekből. Az internet marketing és a versenyjog kapcsolata is elő fog kerülni, melyet még a jogászok is nagyon mostohán kezelnek. A turmix elemét képezi majd az internetes tartalmakkal kapcsolatos legfontosabb szerzői jogi kártérítések és szabadságvesztéssel is büntethető cselekmények bemutatása is. A black hat SEO és black hat Analytics világába is egy pillanatra betekintünk és megnézzük az ezzel kapcsolatos felelősségi alakzatokat.
Előadó: dr. Ormós Zoltán, a SzEK.org elnöke
2. Webshopnak is kell a cégér, avagy a forgalmazói védjegyhasználat egyes kérdései – 14.45-17.00
A védjeggyel a jogosultak az áruik illetve szolgáltatásaik megkülönböztetésére szolgáló megjelöléseket (pl. név, logo) részesíthetik oltalomban. Ez az oltalom kizárólagos jogokat biztosít a védjegy használatára, amelyek alapján a jogosult bárkivel szemben felléphet, aki többek között a védjeggyel ellátott árukat forgalomba hozza, eladásra felkínálja, a védjegy alatt szolgáltatást ajánl fel vagy a védjegyet üzleti levelezésben illetve reklámozás körében felhasználja. A védjegyjogosult egyebek mellett kártérítést és a gazdagodás elvonását követelheti attól, aki a védjegyet az engedélye nélkül használja. Az elektronikus kereskedelem (miként az offline értékesítés) területén aktív forgalmazókat így súlyos jogkövetkezmények és akár nagy összegű kártérítési kötelezettség fenyegeti, ha a tevékenységüket nem a védjegyjog előírásai és az azok kapcsán kialakult Európai Uniós és magyar bírói gyakorlattal összhangban végzik. Az előadás megpróbál válaszokat adni arra, hogy milyen feltételek mellett kerülhetik el a forgalmazók a költséges bírósági eljárásokat és miként használhatják jogszerűen az általuk kínált árukhoz kapcsolódó védjegyeket az értékesítés és reklámozás során.
Az előadásban gyakorlati útmutató is lesz arról, hogy mennyi idő alatt lehet bejegyezni egy védjegyet, mikre kell odafigyelni és mekkora költségtényezővel számolnunk.
Előadók: dr. Mező Barnabás és Cserny András, Oppenheim Ügyvédi Iroda
3. Adwords hirdetésekkel kapcsolatos jogesetek 17.15-18.00
A záróelőadásban az előadó Adwords és más PPC-s jogeseteket fog bemutatni, részletesen kitérve a bizonyítási nehézségekre, a tapasztalt védekezési taktikákra és arra, hogy milyen szélsebesen válaszolnak a PPC szolgáltatók a bíróságok megkereséseire.
Előadó: dr. Markó Adrienn, OrmosNet
A rendezvény pontos időpontja: 2015. március 26, 14.00-18.00.
Helyszíne: Falk1 Rendezvényközpont, V. ker. Budapest, Falk Miksa utca 1.
Belépőjegy: SzEK.org tagoknak 1900 Ft+ÁFA, “külsősöknek” 19.000 Ft+ÁFA
További infoért a és regisztrációhoz klikkeljetek ide»»»