fbpx
 In Hírek, Tagi bemutatkozók

A VIVnetworks az utóbbi két évben rendszeres előadója az Ecommerce Hungary által szervezett konferenciáknak affiliate marketing témában. A cég együttműködik a legnagyobb webshopokkal, kupon és cashback portálokkal, tartalmi weboldalakkal, blogokkal, biztosítókkal, utazási irodákkal és bankokkal. Földi Krisztiánt, a cég magyarországi képviselőjét kértük meg egy rövid bemutatkozásra.

Mióta működik a Vivnetworks.com Magyarországon?

2015 közepe óta, tehát körülbelül 5 éve vagyunk Magyarországon. A kezdés kissé lassú volt, kevés ügyféllel, de ügyfeleink száma azóta exponenciálisan növekedett.

Mi volt az indulás oka?

Elsősorban külföldi ügyfeleink közép-európai továbbterjeszkedése volt a magyar indulás oka – pl. a Bonprix, a Bonami, a Notino, az Answear, az AboutYou, a CCC, az Alza és mások terjeszkedése Magyarországon. Az elmúlt években azt tapasztaltuk, hogy e-kereskedelem dinamikus fejlődésével ez egy új lehetőség a Magyarországon működő webshopok számára. Ennek a lendületes fejlődésnek a kiszolgálására egy teljes magyar csapatunk van, ahol mindenki anyanyelvű, így magasabb színvonalú támogatást tudunk nyújtani nemcsak a terjeszkedő partnerek, hanem a helyi webshopok számára is. Az a tény, hogy 105% -kal nőttünk az elmúlt 12 hónapban Magyarországon azt mutatja, hogy jó irányba haladunk. Cégcsoportként, az elmúlt 12 hónapban 45 milliárd forintnál nagyobb értékű forgalmat bonyolítottunk ügyfeleinknek.

Melyek a fő profilok, erősségek, ki a tipikus célközönség?

Közepes méretű és nagy webshopok a fő célközönségünk.  Nagy előnyünk, hogy teljesítmény alapú (performance marketing) az üzleti modellünk. Magyarán, mi teljesen egy hajóban evezünk az ügyféllel, ha ő nem keres pénzt, akkor mi sem. Ez jutalék vagy teljesítmény alapú affiliate modell. A webshop csak a neki már kifizetett, és vissza nem küldött megrendelések után fizet pár százalék jutalékot, ráadásul egy saját maga által előre beállított százalékot. Ezt a megoldást minden ügyfelünk nagyra értékeli. Ahogy nő az e-kereskedelem Magyarországon, növekszik médiapartnereink hálózata is, ahol a webshopok szöveges linkjeit, hirdetéseit elhelyezzük. Jelenleg több mint 11 200 aktív médiapartnerünk van, akik összesen mintegy 45 000 weboldalon népszerűsíthetik webshop partnereinket – ide tartoznak a bloggerek, az influencerek, a nagy médiaházak, a hűségprogramok és a kedvezményes kupon portálok. Ráadásul teljes körűen átlátható jelentés készül a webshopoknak. Rendszerünk teljesen transzparens, így az ügyfelek megismerhetik az affiliate hálózaton hozzájuk érkező forgalom eredetét. A Vivnetworks-nél mindig az adott ország anyanyelvén nyújtunk támogatást, kommunikációt, ami szintén a siker kulcsa, természetesen Magyarországon magyarul. Végül a technológia, az amerikai CJ.com, amely az affiliate világviszonylatban vezető technológiája, lehetővé teszi a jutalékok teljesen automatizált folyamatát, és több mint 150 különféle beállítási lehetőséget biztosít, amelyet ügyfeleink használhatnak.

Milyen speciális szolgáltatásokkal rendelkeznek?

Az üzleti modell meglehetősen egyedi. A szokásos reklámozás legtöbbször úgy működik, hogy a webshop előre fizet, és média partnere meghatározza a költségeket, pl. a kattintás árat, vagy az 1000 megtekintésre jutó árat, a webshopok versenyeznek licitálnak a kattintásokért, gondoljunk csak a ppc hirdetésekre. Az affiliate logikája viszont fordított, itt csak a megvalósult vásárlás után van pár százalék jutalék fizetés. Ráadásul a webshop határozza meg, hogy mi a jutalék százaléka, mire szeretne fizetni, és csak akkor erősíti meg a médiapartnereinek a kifizetéseket, miután pénzt kapott a vásárlótól. Az utazási iparban, mint például a Booking.com vagy a Hotels.com esetében, a jutalék ciklusa több hónap is  lehet, tehát a jutalék fizetés utólagosan, a webshop jóváhagyásával történik.

Miért döntöttek az ECH tagság mellett?

Főleg azért, hogy a piacon tapasztalható trendeket megvitathassuk a szakmai közösséggel, és kapcsolatépítés céljából az ország vezető vállalataival. Fontos számunkra, hogy elterjesszük a teljesítmény alapú, affiliate üzleti modellt, amelyet mi csinálunk, mivel Magyarországon ez még nem annyira ismert.