fbpx
 In Hírek

A Mastercard és a Frontíra közös kutatásának a témája az volt, miért ekkora a bizalmatlanság a webshopok iránt, illetve milyen irányba kellene fejleszteni a kereskedőknek, hogy az ügyfélélmény jobb legyen. A megszületett eredmény egyik nagy tanulsága, hogy a közel 3,5 milliós online vásárlóközönség több mint felének (58%) mégis frusztráló élmény a digitális térben történő vásárlás.

Globálisan a vásárlók közel 50%-a többször használt digitális fizetési megoldást, mint a koronavírus járvány kitörése előtt, és 10-ből 9 ember döntött már úgy a fizetés során, hogy nem fejez be egy online vásárlást.

2020 végére hatályba lép a PSD2. Nem csak a nyitott bankolás, és a harmadik fél számára kötelezően biztosítandó adatok kerülnek bevezetésre, de a vásárlási folyamatba beépített erős ügyfél hitelesítés (SCA – Strong Customer Authentication) is része az új szabályozásnak. Mindezek mellett idén került bevezetésre az Azonnali Fizetési Rendszer (AFR), mely lehetővé teszi, hogy másodlagos fizetési azonosítókat, például telefonszámot, vagy e-mail címet használva fizessen a fogyasztó bárkinek, mindössze 5 másodperces tranzakció átfutási idő alatt.

Az ügyfelek vásárolni szeretnek, fizetni nem, éppen ezért a jól kialakított, egyszerű fizetési folyamat nem csak a hibázási lehetőségeket csökkenti, bizonyos elemekkel a vásárlók bizalma is növelhető.

A kutatás alapján elkészített Fizetési Élmény Riport segít megérteni a kereskedőknek, milyen megoldásokkal tudják a vásárlók számára kényelmesebbé, és biztonságosabbá tenni a megrendelés kifizetésének folyamatát, ezzel is csökkentve az ezek kényelmetlensége miatt történő elállások számát.