Az Ecommerce Hungary havi meetup sorozatának októberi állomásán a Marketplacekről beszélgettünk a D18 Café-ban, ahol több mint harminc érdeklődő gyűlt össze az eseményre.
Az érdeklődés nem véletlen: a legutóbb napvilágot látott adatok szerint a világ ecommerce forgalmának közel felét valamilyen piactéren keresztüli értékesítés adja. Magyarországon ez a szám még sokkal alacsonyabb, de az már most jól látszik, hogy hamarosan mi is felzárkózunk majd Európa azon országai közé ahol ez az értékesítési csatorna jelentős arányt tesz ki a teljes online értékesítési volumenből.
A meetup megszokott házirendje szerint először nemrégiben csatlakozott új tagjaink mutatkoztak be. A Kelkoo Group képviseletében Léczfalvi Arianna beszélt a globális adatvezérelt marketing platformjukról, kiemelve hogy a 26 országban való jelenlétük teszi őket igazán erőssé a szakmában, és segítheti a partnereket az új országok piacaira való belépésben. Sebők Beatrix a Rackhost szolgáltatásait mutatta be, legfontosabb előnyként a más hasonló szolgáltatókhoz képest sokkal jobb testreszabhatóságot, és extra funkciókat kiemelve. Végül pedig Gyulai Zsófia beszélt a Capturly szolgáltatás által elérhető előnyökről, mint például az egyszerű integrálás, illetve a platform folyamatos fejlesztése által teremtett hozzáadott értékek. Külön színfolt volt, hogy mind a Capturly, mind pedig a Rackhost az Ecommerce Hungary tagjai számár kibocsátott speciális kedvezménykuponnal érkezett a rendezvényre.
Ezt követően Papp Máté, az eMag Marketplace vezetője tartotta meg előadását. Az eMag Marketplace 2018 óta kétszeresére nőtt, és ez a növekedés folyamatosan tart most is. A rendelések 42%-a valamely Marketplace partnerhez érkezik, a vásárlások negyede pedig már a mobil alkalmazásból jön be – ez egyébként stratégiai célja is az eMag-nak. A platform minőségét jól jellemzi, hogy a weboldalra és az applikációra heti szinten közel 1000 új fejlesztés élesedik.
Közelebb hozva a Marketplace nyújtotta előnyöket, Schmidt Richárd, az Alinda.hu tulajdonosa beszélt tapasztalatairól, hiszen már több éve ők is igénybe veszik ezt a szolgáltatást, ráadásul nem csak a hazai, hanem a román piacon is. Előadásának két fő üzenet volt: egyrészt nem kérdés, hogy a saját webáruház mellett egy nagyon jól működő plusz kiegészítő értékesítési csatorna lehet a marketplace. Viszont csakis úgy érdemes csinálni, ha megfelelő erőforrást tud rá biztosítani a kereskedő, nem elég a puszta jelenlét, maximalizálni kell a megjelenési és elérési lehetőségeket is a jó forgalom érdekében.
Mindkét előadást sok-sok, a közönségtől érkező kérdés kísérte, ezek után pedig tovább folytatódott az este programja a kerekasztal beszélgetéssel. Itt két új szereplő is csatlakozott a csapathoz: Lévai Richárd a Facebook Marketplace-ről mondott pár kevésbé ismert adatot, Kobza András (LifestyleShop) pedig az Amazonról beszélt – mindketten az eddig megismert saját tapasztalataikat osztották meg a közönséggel.