fbpx
 In Beszámoló, Ecommerce Meetup, Hírek

Az Ecommerce Hungary minden hónap utolsó csütörtökén megrendezésre kerülő meetup sorozatának szeptemberi alkalmán az online marketing, azon belül is a Google hirdetések, a Google Shopping volt a fókusztéma.

A D18 Café közösségi terében megrendezett esemény abszolút teltházas volt, összesen 45 érdeklődő jelent meg a rendezvényen, ami érthető, hiszen a webáruház üzemeltetők körében a Google Shopping az egyik legtöbbet beszélt, vitatott, és legtöbb kérdést felvető téma.

A szokásokhoz híven, még az előadások előtt az új tagok bemutatkozására került sor. A rendezvény házigazdája, Csányi Zoltán (az Ecommerce Hungary alelnöke) elsőként Dely Gábort, a Reacty Digital képviselőjét hívta ki. Gábor elmesélte, hogy cégük az eNet Piackutató egyik spin-off-ja, amire azért volt szükség mert meglátásuk szerint a kutatási szektor átalakul: a megrendelők egyre kevesebb költségért egyre gyorsabb eredményt szeretnének. Ezt követően Kuti István mutatkozott be, a HPS képviseletében, hangsúlyozva hogy egy kereskedelmi tevékenységhez kapcsolódó marketing szolgáltatás esetében fontos ismerni magát a folyamatot is – erre ők nagy hangsúlyt fektetnek. Az est harmadik bemutatkozója pedig Gulyás Zsolt volt, aki a SmartUpSell szolgáltatásról beszélt röviden, ami – ahogy ő fogalmazott- tulajdonképpen a “webáruházak desszertfelelőse“.

A tagi bemutatkozók után két szakmai előadás következett, Deli Norberttől (HD marketing) és Szabó Lászlótól (Growww Digital), mindketten a Google Shoppingról beszéltek, kezdve onnan hogy mit jelent, hogyan indíthatók kampányok, mire kell különös figyelmet fordítani, egészen az eddig összegyűlt, főként határon túli, de kis részben hazai tapasztalatokig. Összefoglalásként a két előadás legfontosabb gondolatai:

  • A Google Shopping nem új találmány, több mint 12 éve kitalálták, az más kérdés hogy hozzánk (és még két szomszédos országba) csak idén nyáron ért ide. Aki eddig is érdekelt volt külföldi piacokon, már régebb óta láthatja működni.
  • Kikerülhetetlen: a Google-nek is érdeke efelé terelni a hirdetőt, és nyilván előbb-utóbb a vásárlók is jobban elkezdik használni. Kereskedőként semmiképp sem szabad kihagyni a marketing portfolióból, ha eddig is használtuk a Google Ads felületét.
  • De ettől függetlenül nem mindenkinek jó, és nem is csodaszer, főleg így az elején, amikor alig pár 100 hirdető van csak a rendszerben, és a működésben is sok hiba fedezhető fel. De ez hamarosan változni fog.
  • A tenegerentúlon jelenleg 30%-kal jobban konvertálnak a shopping kampányok, ugyanilyen mértékben csökkennek a szöveges hirdetésre fordított költések.
  • Ideheza még nincs igazán jól mérhető valós adat, megjelenések kb. 20, kattintások kb. 12  százaléka lehet a shopping.
  • A kampány árérzékeny: ha adott termékben a piaci benchmark szintnél jóval drágábbak vagyunk, sanszos hogy nem jelenünk meg – és ezt magasabb licittel sem tudjuk ellensúlyozni.
  • Összefoglaló jó tanács: ügyeljünk a Merchant Centerben lévő feed-ünk helyességére (Egy feed minden felett!!), napi rendszerességgel, és bízzunk a smart kampányokban, általában legalább olyan jól vagy jobban teljesítenek mint a kézi licit beállításúak.

 

Az előadások után a kerekasztal beszélgetés zárta a programot, ahová a két előadó mellé három nagyon impozáns kereskedő vendég ült be: Őri Gergő a Játéknet.hu képviseletében, Sztípity Róbert a ShopBuildertől, és Mészáros Ádám a Konzolvilág színeiben. Már az első felütés is nagyon erős volt: a kereskedelmi értéklánc átalakul, a változásokra pedig komolyan fel kell készülni. A brandérték változik, egyes márkák pedig közvetlenük jelenhetnek meg a fogyasztónál – ez utóbbira a tengeren túlon már számtalan példa van, sőt, az elmúlt 3 évben a Brand-To-Consumers szegmens tudta felmutatni a legnagyobb növekedést (30%). Mindehhez a folyamatokhoz a Google Shopping pedig szépen megágyaz, pláne ha azt is beleszámítjuk hogy a Google célja hogy a vásárlást a találati oldalon belül tartsa. Nagy kérdés persze hogy a vásárlók mit akarnak: elfogadják-e hogy a keresés már közel nem arról szól mint régen és hogy gyakorlatilag a vásárlási döntések előkészítését, vagy akár magát a döntést is minden eddiginél sokkal jobban segíti és irányítja a keresőóriás.