fbpx
 In Beszámoló, Hírek

Az egy héttel korábbi, “Ecommerce Restart!” címet viselő online meetup témáját és tartalmát mintegy kiegészítve és folytatva, ezen az online beszélgetésen a járványhelyzet munkaerő-piacra, illetve a vállalati munkaerő-kezelésre gyakorolt hatásairól beszélgettünk felkért szakértőinkkel.

Vendégünk volt Szabados Andrea, az A-Coaching vezető trénere, valamint Martis István, a Profession.hu ügyvezetője. A beszélgetés az alábbi 5 témafelvetés köré épült:

  • Elmaradt és hiányos digitalizáció (digitális átállás) Mo-n: milyen pontokon érinti ezt a vállalatok munkaerő kezelését?
  • Mennyire jellemző a megfontolt HR stratégia a hazai vállalkozásoknál, mik a gyerekbetegségek, milyen tipikus károkat okoz a hiánya?
  • Mire kell most ügyelnie egy cégnek, mitől lesz vagy maradhat “love brand” egy munkáltató, egyáltalán mit keres a munkavállaló?
  • Egyes vállalatoknál leépítést, máshol létszámrobbanást hozott a világjárvány okozta helyzet. Mindkettőt jól kell tudni kezelni. Mi a cégvezetés felelőssége, mik a kihívások?
  • Hogyan változnak a munkakeresési szokások, hogyan formálódhat át a cégek HR működése a világjárvány után?

A közel egy órás diskurzuson – nem meglepő módon – az a megállapítás született, hogy a nagyon hirtelen bekövetkezett változás nagyon gyors alkalmazkodást, és reakciókat kívánt a munkáltatóktól. Ott, ahol kialakított ügymenetek, leírt stratégiák, szakértő és empatikus hozzáállás volt a munkáltatók részéről, mindezt könnyebb volt megvalósítani. A dolgozók továbbra is azt a munkahelyet fogják előnyben részesíteni, ahol megfelelő emberi hozzáállást tapasztalnak – a krízisben például nagyon jó döntés a vezetők részéről ha ki merik mondani a dolgozók felé hogy őket is váratlanul érte a helyzet, és megoldáskeresésbe bevonják a munkavállalókat is.

Az online meetup FB Live platformon került megtartásra, így a videó visszanézhető az Ecommerce Hungary Facebook oldalán.