In Beszámoló, Hírek

2019. május 9-én délelőtt tartotta kereskedőknek szánt üzleti reggelijét és workshopját a Mastercard-dal közös szervezésben az Ecommerce Hungary.

A rendezvény az eredeti tervek alapján majdnem teltházas volt, 22 szakember vett részt a kicsivel több mint két órás üzleti találkozón. A központi téma pedig a szeptember 14-én elinduló erős ügyfélhitelesítés, és annak az ecommerce piacra gyakorolt hatása volt.

Felvezető előadásában Boris Martinovic (Public Policy igazgató, Mastercard) a bankkártyás fizetések jelenlegi helyzetéről adott áttekintést, hazai és globális adatok alapján. Az mindenképp elmondható, hogy a bankkártyás vásárlók többet költenek, a tranzakció pénzügyi eredménye azonnal realizálódni tud, valamint hogy a kereskedő által biztosított online bankkártyás fizetés lehetővé teszi azt, hogy földrajzi határok nélkül egy sokkal szélesebb vevőkör legyen elérhető. Plusz hozzáadott érték még, hogy a fizetések adataiból a későbbi üzleti tervezésekhez felhasználható adathalmaz áll rendelkezésre.

Eztuán Szetnics László (Üzletfejlesztési igazgató, Mastercard) vázolta azokat a technológiai újdonságokat, amik jelenleg és a közeljövőben várhatók a kártyás fizetési piacon. Szerepet kap a tokenizált bankkártyás fizetés, amely tovább emeli a tranzakció biztonsági szintjét, illetve megoldások jelennek meg a regisztráció nélküli, valamint az ismétlődő online bankkártyás vásárlások támogatására is.

Harmadik előadóként Racskó Tamás (Üzletfejlesztési menedzser, Mastercard) a MoneySend előnyeiről adott egy rövid áttekintést. Ez a lehetőség elsősorban a P2P piacnak adhat előnyöket, és mivel a technológia már kártyatársasági és kibocsájtói szinten működik, így annak tényeleges használata csak az elfogadóktól függ. A MoneySend kiválóan alkalmazható például lemondott vagy visszaküldött rendelések esetén azonnali visszatérítésre, de olyan esetekben hasznos igazán, amikor a visszafizetés nem egy megelőző tranzakcióhoz kapcsolódik, például a biztosítások estén a kárigény kifizetése, vagy nyereményjátékoknál a megnyert összegnek a jogosulthoz való eljuttatása.

Záró előadásában pedig Nemes Máté (Termékmenedzser, Mastercard) az erős ügyfélhitelesítés szeptember 14-i indulásával kapcsolatos kereskedői teendőkről, azok fontosságáról és megvalósíthatóságáról beszélt. A kétlépcsős hitelesítés biztos hogy egyaránt szokatlan lesz mind a kereskedői, mind pedig fogyasztói oldalról, ezért kiemelten fontos hogy megfelelő módon tudja tájékoztatni a webáruház a saját vásárlói körét. Ehhez nyújt segítséget például a nemrégiben indult, és folyamatosan új tartalmakkal bővülő erosugyfelhitelesites.hu weboldal, valamint az Ecommerce Hungary is e célból indít június közepétől egy, a kereskedőket segítő tudásanyag megosztást. A card not present jellegű elektronikus fizetéseknél látható legfontosabb változás biztos az lesz, hogy ezentúl a vásárlónál lévő mobil eszköz (mobiltelefon) kiemelt szerephez jut. Hiszen a legvalószínűbb, hogy a hitelesítés legelterjedett módja a mobil eszközre kapott azonnali (push) értesítés, plusz egyfajta biometrikus azonosítás párosa lesz.

Az üzleti reggeli közben, az előadások alatt és utána interakív párbeszéd alakult ki a hallgatóság és a meghívott előadók között, a felmerülő kérdések pedig megmutatták, hogy a szakma számára fontos téma az erős ügyfélhitelesítés.