fbpx
 In Hírek, Nagyvilág e-com

“A digitalizálódás és az Amazonosodás korában a kiskereskedőknek és partnereiknek együtt kell működniük,

hiszen összevont szakértelmükkel helyt tudnak állni a globális nagy szereplők térnyerésével szemben”- ezt Pieter Haas, a Media Markt – Saturn csoport egyik CEO-ja jelentette ki idén augusztusban, az ERA alapításának sajtótájékoztatóján.

A kereskedelem olyan változásokon megy keresztül, ami az alapvető, több évtizede kialakult szokásokat is megváltoztatja, mind a kereskedői mind pedig pedig a fogyasztói oldalon. Az elektronikus kereskedelem, az online értékesítési csatornák pedig minden eddiginél gyorsabb ütemben fejlődnek. A digitalizáció egyirányú út, a technológia pedig olyan határokat feszeget amiket eddig még sosem.
A piacon elindult a polarizálódás: olyan hatalmas kereskedelmi óriások, mint az Amazon, a JD.com, még korántsem fejeztés be a növekedést, ráadásul tőkeerősségüknél és humán erőforrásaik nagyságánál fogva sok területen egyeduralkodóvá váltak. Mindeközben a középmezőny szakad le, a globális szereplők mellett a helyi szolgáltatók, és a speciális termékkört értékesítő, vagy különleges szolgáltatást nyútó cégek tudnak még óriásit fejlődni – bár ez utóbbi csoport egy jó része is előbb-utóbb felvásárlásra kerül.

Közép-Kelet-Európa többek között azért is kedvelt cross-border e-kereskedelmi célpont, mert a gigászok, mint az Amazon vagy az Alibaba, egyelőre még nem tartja terjeszkedési opciónak. Ám ez az egyre közelebbi jövőben minden valószínűség szerint változni fog, így érdemes lesz igyelemmel kísérni Nyugat-Európa hogyan reagál.

Idén májusban kettő nagy e-kereskedelmi cég létrehozta az Európai Kiskereskedelmi Szövetséget. Négy fő stratégiai területre fókuszálnak: stratégiai partnerség, adat, innováció, erőforrás biztosítás. A német MediaMarktSaturn és a francia Fnac Darty e-kereskedelmi csoport vezetésével kialakított szövetség bátorítja más kiskereskedők csatlakozását is.

 

Forrás: https://ecommercenews.eu/european-retail-alliance-launched/