A világ teljes online értékesítési forgalmának közel felét adják most már a nagy platformok, ezen belül pedig jelentős súllyal bírnak a dropshipping modellben működő áruházak. Magyarországon erre eddig még nem nagyon volt igazán komplex megoldás – ezen változtatott a Dropshippy indulása.
Mi is az a Dropshipping?
A dropshipping egy olyan üzleti modell, ahol anélkül lehet webáruházat üzemeltetni, hogy saját árukészletet, raktárat kellene fenntartani, sőt még magával a termékek szállításával sem kell foglalkozni. Gyakorlatilag a teljes webáruházi logisztika házon kívülre kerül és helyettünk intéznek mindent. És itt a lényeg: a tárolást, a csomagolást, a rendelés kiszállítást a webáruházak helyett egy másik szereplő, a dropshipping partner végzi.
Hogyan változtatja meg az üzleti modellt a Dropshipping?
A hagyományos kereskedelmi vállalkozások tervezésénél általában a termékválaszték meglétéből indul ki a tervezés. Adott egy kereskedő, aki valamilyen típusú üzletet nyit, ahol előre meghatározott termékkörrel foglalkozik. Majd pedig vásárlót keres a termékeihez.
Ezt azonban más irányból is meg lehet közelíteni: adott egy igen széles elérés, amely segítségével üzeneteket lehet eljuttatni emberek egy meghatározott csoportjához. Egy Dropshipping partner segítségével pedig a felépítendő áruházba minden olyan terméket belistázhatunk, amelyre a saját már meglévő vásárlóközönségünknek szüksége van. És ehhez nem kell a gyártókkal, nagykereskedőkkel külön-külön szerződnünk, és még a termékek mélyebb szintű ismerete sem szükséges. A Dropshipping partner szolgáltatja az összes szükséges termékinformációt, és a termékek elérését. A beérkezett megrendeléseket pedig önállóan teljesíti a vevőink felé.
Mely területeket erősíthet a Dropshipping modell?
Három kiemelt területen lehet igazán nagy üzleti előny a Dropshipping modell alkalmazása:
- Meglévő webáruház választékszélesítése
- Nagy felhasználói eléréssel rendelkező portáloknak, platformoknak online értékesítés bevezetése
- Friss vállalkozások számára online értékesítés gyors és hatékony elindítása
De más oldalról nézve: nagyszerű lehetőség ez a gyártók és termékimportőrök számára is hogy termékeik számára új értékesítő partnert szerezzenek – sokkal hatékonyabban, mint a megszokott, egyedi üzletkötéseken alapuló megoldásokkal.
Miben jó a Dropshippy?
A Dropshippy a Webshippy 2020-ban indult új szolgáltatása. A Webshippy Magyarországon élen jár a fulfillment logisztikai szolgáltatásokban, több mint 30 ezer termék kiszolgálását végzi közel 300 kereskedő számára, belföldre csakúgy mint a határon túlra. A most indult Dropshippy egyik legnagyobb erőssége a már évek óta működő, jól skálázható, hatékony és gyors logisztikai szolgáltatás. A másik nagyon fontos tulajdonsága pedig a széles körű integrálhatóság: szinte az összes ismert webáruház platformhoz illeszthető, API felülete lévén a saját fejlesztésű áruházak is nagyon gyorsan csatlakoztatni tudják. Így a rendszerben megjelenő beszállítók (nagykereskedők, gyártók) termékeivel azonnali dropshipping szolgáltatást indíthat bárki, egyszerűen és kis költséggel.
Minden további információ elérhető a Dropshippy-nél, melynek üzemeltetője az Ecommerce Hungary tagja, a Webshippy.