A GKI Digital és az Árukereső 2020. március 11-én publikálta a magyar online kiskereskedelmi piac 2019-es eredményeit. A felmérés alapján a szektor mintegy 16%-os növekedést mondhat magának.
A növekedés egyik mozgatója a vásárlási gyakoriság növekedése volt. A vizsgált áruházak esetében ez mintegy 10%-ot tett ki, így meghaladta a 13 vásárlás/év/vásárló értéket. Ezzel szemben a vásárlói kosár átlagos értéke csak kisebb, a jegyzett inflációhoz hasonló mértékben nőtt.
A hazai vásárlók több mint 43 millió, belföldi webáruházakhoz leadott rendelése mellett számottevő a külföldi online boltokban történő vásárlás értéke is. A becslések alapján közel 2 millió online vásárló már rendszeresen rendel a határon túlról is.
A belföldi vásárlásoknál egyre népszerűbb a személyes átvétel, de a rendelések több mint felében még mindig valamely logisztikai szolgáltató szállítja házhoz a csomagot. Ez egyben azt is jelenti, hogy egyre inkább versenyhátrányba kerülnek a tisztán csak online jelenlétre alapozó vállalkozások, amelyek nem biztosítanak lehetőséget a fizikai kapcsolatra vásárlóikkal.
A GKI Digital részletes beszámolója itt érhető el.