Az Ecommerce Foundation által kiadott országjelentés szerint az Egyesült Államokban 9%-kal nőtt a B2C e-kereskedelmi szektor bevétele 2015-ben. Azonban az abszolút szám így is megdöbbentően magas, ugyanis tavaly 595 milliárd dollár (kb. 160 ezer milliárd forint) bevételt generáltak az amerikai online kereskedők. Összehasonlításképpen: a magyar e-kereskedelmi szektor tavalyelőtti forgalma kb. egymilliárd dollár volt, így könnyen kiszámítható, hogy az amerikai e-kereskedelmi piac mérete közel hatszázszorosa a magyarénak.
További érdekes adatok – 2015 USA (a magyar adatokat zárójelben tüntettük fel):
- az interneten vásárlók száma: 173,6 millió fő (magyar adat: 4 millió fő)
- átlagos költés / vásárló / év: 918 704 forint (magyar adat: kb. 134 000 forint)
- az e-kereskedelmi szektor által megtermelt GDP részaránya: 3,32 %