fbpx
 In Hírek

A magyarok az európai átlagnál háromszor könnyebben beletörődnek a weben rendelt áruk hibáiba – ez derült ki a Vatera által végzett kutatás eredményéből. Minden hatodik vásárló eltekint a kompenzációtól, pénzvisszafizetéstől.

Mindez történik úgy, hogy a kutatás alapján minden második vásárlót érint ez a probléma, azaz megtörtént már hogy hibás vagy használhatatlan volt a kiszállított termék. Pedig a károsultak közel fele sikeresen végig tudta vinni a reklamációs folyamatot, harmaduk tapasztalt olyat, hogy a szállítást is és a terméket is térítette az eladó. A Vatera mint piactér ebben egyébként példamutató: sok esetben saját maga kompenzálja a károsult vásárlót, nem hagyja az ügy intézését a tényleges eladóra.

A vásárlók leginkább azért aggódnak, hogy a neten megrendelt, előre kifizetett terméket nem kapják meg, vagy nem azt a terméket, és nem olyan minőségben mint ahogy azt az ajánlatban látták. De maga a megrendelés is meghiúsul azért mert a termékről nincs elég információ, és segítséget sem kapnak az eladótól. Ráadásul a vásárlók következetesek: a megkérdezettek kétharmada nyilatkozta azt, hogy ahol kellemetlen tapasztalat éri, ahol megkárosították őt, oda nem tér vissza vásárolni.

A kereskedők számára kézenfekvő megoldás tehát a bizalom erősítése. Minden negyedik válaszadó a megbízható márkákat keresi, és bízik benne, hogy így nem érheti csalódás. Persze elenyésző arányban vannak olyanok, akik nem feltétlenül ár alapján döntenek, és akár többet is fizetnek azért, hogy biztosan tudják, hogy megkapják a minőségi terméket. Ebből tehát az látszik, hogy a magasabb szolgáltatási színvonal hosszabb távon több bevételt hoz, minőségibb és visszatérő vásárlókat eredményezhet.