fbpx
 In Általános, Hírek
„Az Év Internetes Kereskedője Díj” első fordulójában a közönségszavazatok döntöttek, kiderült, hogy ki a 20 legnépszerűbb olyan hazai internetes kereskedő, aki magyarországi cégbejegyzéssel rendelkezik, online kiskereskedelmi tevékenységet folytat és előző éves árbevétele nem haladja meg a 1,5 milliárd forintot. Közel 10.000 szavazat érkezett több, mint 350 weboldalra, akik közül a legtöbb szavazatot kapott TOP 20 webáruház jutott tovább.

Második körben idén először a közönség által beszavazott 20 webshopot vette 400 tesztelő vásárló nagyító alá és közülük a 11 legjobbat engedte tovább a zsűri elé. A tesztelés a Testbirds crowdtesting szolgáltató támogatásával jött létre – a cégnek többezres hazai és többtízezres nemzetközi tesztelői bázisa van. A tesztjeik fókuszában a felhasználói élmény (user experience, UX) kutatása áll, vagyis annak vizsgálata, hogy egy szoftver, pl. webáruház, mobil applikáció, könnyen érthető-e, tanulható-e, használható és szerethető-e a felhasználók számára. Így a TOP 20 webshopot legalább 20 tesztelő próbált ki, majd válaszolt a Testbirds által készített kérdőívre, amely több módszertant egyesített magában. Először is a SUS-t (system usability scale), amely tetszőleges szoftver használhatóságát felmérő sztenderd kérdőívet és elemzési módszertant tartalmaz. Aztán az NPS-t (net promoter score), amely egyetlen kérdés arról, hogy mennyire ajánlaná a tesztelő az adott szolgáltatást. És végül a Testbirds saját kérdéseit, amelyek kifejezetten webshop specifikus kérdések többek között a termék adatlap átláthatóságára, a regisztráció egyszerűségére, illetve az árak érthetőségére irányultak.

E módszertanok egyesített eredményeként állt össze a 10. és 11. helyen lévő holtverseny miatt végül a TOP 11-es rövidlista.

„Az innovációban élen járó fizetési és technológiai vállalatként a MasterCard szívesen vállalta az „Év Internetes Kereskedője Díj” főtámogatói szerepét. Tettük mindezt azért, mert meggyőződésünk, hogy az elektronikus megoldások és fizetési módok elterjedésével a fogyasztók számára még egyszerűbb, kényelmesebb és biztonságosabb lesz a vásárlás” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Ezúton gratulálunk a nyertes webáruháznak, és minden résztvevőt arra buzdítunk, hogy az innováció útján továbbhaladva fejlessze szolgáltatásait, elősegítve a magyar e-kereskedelem színvonalának további emelkedését.”

 „Nagyon örülünk, hogy részt vehettünk az Év Internetes Kereskedőjének kiválasztásában és büszkék vagyunk rá, hogy 400 tesztelőnk lelkesen és lelkiismeretesen tesztelte a közönség által beszavazott 20 webshopot. Meggyőződésem, hogy a valódi felhasználók bevonása a webshopok és általában minden szoftver fejlesztési folyamatába minden piaci szereplő elemi érdeke, hiszen a vásárló oda megy vásárolni, ahol a vásárlás gördülékeny és élvezetes, illetve hogy milyen élmény volt vásárolni, azt legjobban éppen a vásárló tudja megmondani. A felhasználók bevonására szép példa az Év Internetes Kereskedő Díj jelöltjeinek tesztelése” – mondta Lichter Tamás, a Testbirds ügyvezetője.

A harmadik s egyben végső fordulóban a TOP 11 webáruház pályázatot nyújtott be. A neves szakmai grémiumból és felelős kereskedőkből álló 19 tagú zsűri közülük választotta ki Az Év Internetes Kereskedőjét 2015-ben. Az eredményhirdetésére és ünnepélyes díjátadására 2015. június 4-én este került sor a SZEK.org által szervezett XII. Elektronikus Kereskedelem konferencia gálavacsoráján. A megtisztelő cím elnyerésével a Ma este Színház! online áruház jogot szerzett arra, hogy használhassa „Az Év Internetes Kereskedője 2015” címet, Szetnics Lászlótól megkapta a díj főtámogatójának, a MasterCard®-nak a fődíját, hazavihette továbbá a Szállás.hu 4 csillagos wellness hétvégéjét, egy részletes crowdtesting elemzést 1,5 millió forint értékben a Testbirds-től, valamint egy Profil XT vezetői kompetenciafelmérést a Profiles Hungary-től.

A Ma este Színházat! 2011-ben alapította Limbacher Tivadar és Szabadkai Attila kultúrmisszióként és hobbiprojektként. Céluk akkor az volt, hogy nézőkkel töltsék meg a gyakran foghíjas színházi nézőtereket, és ezzel együtt egy új, eddig színházba nem járó közönségnek mutassák meg, hogy milyen szuper dolog a színház! Azóta az összes jelentős budapesti színház csatlakozott hozzájuk, és több, mint százezer amúgy üresen maradó széket hasznosítottak sikerrel, a közönség legnagyobb örömére!

A fődíj nyertese mellett a szervezők nyilvánosságra hozták a zsűrizés pontozása alapján a második, harmadik helyezettet.

A Ma este Színház! Az Év Internetes Kereskedője, 2015 I. helyezett         

A Vilagitas.eu Az Év Internetes Kereskedője, 2015 II. helyezett      

A Hádawebshop.hu Az Év Internetes Kereskedője, 2015 III. helyezett      

A díj főtámogatója a MasterCard®. A díj kiemelt támogatója a netrisk.hu. A közönségszavazás támogatója a Bookline, a Vatera, a Teszvesz, a Szallás.hu, a JátékNet, a Bónusz Brigád, a Parfümcenter és a Márkabolt.