fbpx
 In Hírek

Az Ecommerce Hungary folyamatosan igyekszik minél több piaci információt összegyűjteni annak érdekében, hogy segítse az online kereskedelemben érdekelt cégek munkáját a koronavírus járvány miatt hozott döntésekben.

Megítélésünk szerint a következő időszakban a hazai kereskedelemben kiemelt szerepet kapnak az online értékesítést is végző cégek, illetve sok vállalkozás számára létfontosságú lesz ezen üzletág kiépítése, megerősítése. A járvány terjedésének megakadályozásában a legfontosabb a személyes kontaktusok mellőzése, ez pedig igaz a vásárlásokra is. E tekintetben az webáruházakban történő vásárlás, és a házhozszállítás, csomagponti átvétel sokkal biztonságosabba a hagyományos bolti vásárlásoknál. 

Ugyanakkor fontos mérlegelni, hogy egyes szektorokban (élelmiszerek, napi szükségletű cikkek, ruházat, játékok, stb.) egy többszörösére emelkedett igénnyel kell szembenézniük a kereskedőknek, miközben a munkavállalói oldalról ugyanúgy korlátozó tényezők lépnek fel. Az online értékesítés zavartalan működését nagyban befolyásolja a rendelkezésre álló munkaerő optimális kihasználása.
Sok cégnél jelentősen megváltoztak a munkakörülmények, mind a fizikai mind pedig az azt kiszolgáló irodai munkakörök esetében. Ott, ahol a digitális átállás még nem történt meg teljes mértékben, tanácsos külső szakértők tanácsát kérni – ezzel jelentős időt lehet megtakarítani, illetve el lehet kerülni a hibás döntések okozta veszteséget. Szintén jó ötlet kikérni a dolgozók véleményét a megváltozott körülményekről, hiszen mindkét oldalról egy tanulási fázis az új folyamatok kialakítása, a megváltozott helyzethez való alkalmazkodás.

Két webáruház fejlesztéssel foglalkozó tagunk, a BIG FISH Kft., és a Loginet Systems Kft. visszajelzései alapján maximális kapacitáson tudnak dolgozni, és kiszolgálni a hozzájuk érkező fejlesztési idényeket. Sok cégnél időszerű lehet az online áruház működésének felülvizsgálata, hiszen vásárlói oldalról megnövekedett igényekkel lehet számolni, a választás pedig biztosan azokra a helyekre fog esni, ahol átgondolt, gyors, jól felépített vásárlási folyamattal lehet találkozni.

A webáruház üzemeltetőknek ajánlott kiemelt hangsúlyt helyezni az online fizetési megoldásokra, két okból is. Egyrészt gondolni kell arra, hogy az a vásárló aki követi a veszélyhelyzet alatti intézkedésekben javasoltakat, eleve a készpénzmentes fizetési megoldásokat fogja keresni. Másrészt pedig a most online fizetést választók a későbbiekben is nagyobb bizalmat szavaznak majd ennek a fizetési módnak.

A logisztikai szolgáltatók mindegyike egyelőre teljes mértékben ki tudja szolgálni az igényeket, mind a kiszállítás, mind pedig a átvételi pontos megoldásoknál. Kereskedői szinten ugyanakkor jó lehetőség lehet a saját boltban történő átvétel biztosításának kialakítása, amennyiben arra eddig nem volt lehetőség. Ez hosszútávon is biztosan bevétel növelő tud lenni, de a jelenlegi helyzetben is megoldást adhat a vásárlókör szélesítésére, a terhelések elosztására.

Az Árukereso.hu-tól kapott adatok szerint az elmúlt két hetes időszakban, a teljes online értékesítési forgalmat és termékválasztékot nézve nem volt tapasztalható áremelkedés, azaz úgy tűnik a kereskedők nem próbálnak meg visszaélni a kialakult helyzettel. Azok a szektorok ráadásul, ahol a vásárlói költések visszaszorítása miatt keresletcsökkenés áll fenn, jelentős kedvezményekkel jelentek meg a piacon.