Sajtóközlemény
2007. 04. 05.
Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
A hazai cégek nemzetközi – elsősorban európai uniós – esélyeit elemzi a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért konferenciája 2007. április 17-én.
Az európai fogyasztók elérése a világhálón keresztül elvileg semmilyen akadályba nem ütközik. Kézenfekvő lenne, hogy ebből az internetes kereskedelemmel foglalkozó vállalkozások profitáljanak. Vajon ki tudják használni a lehetőséget? Milyen jogszabályi, pénzügyi, logisztikai problémákkal kell megküzdenie annak, aki az EU-piacokra szeretne szállítani? Egyáltalán: mik azok a hazai termékek és szolgáltatások, amelyek értékesíthetők külföldön is? Vannak-e olyan vállalkozások, akik ezt már sikerrel művelik? 2007. április 17-én a BLIBER Rendezvényházban (1051 Budapest, Arany János u. 10.) ezekre a kérdésekre próbálnak választ adni a Hol a határ? - IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia előadói és résztvevői.
A szervezők főleg olyan, az elektronikus kereskedelemben már eredményeket elért vállalkozások részvételére számítanak, akik érdeklődnek az európai piacokon való megjelenés lehetőségei iránt. A programban szerepelnek általános piaci elemzések (E-kereskedelmi körkép hazánkban és az EU-ban), a kérdéskört gazdasági, jogi szempontból körbejáró, inkább elméleti beszámolók (Kormányzati szerepvállalás az elektronikus kereskedelem területén, Az EU mint nyitott piac. Miért nem sikerül a magyar termékeket nemzetközi piacon értékesíteni?), illetve az európai piacra lépés konkrét teendőit és kihívásait bemutató, gyakorlati szemléletű előadások (A külföldi piacra lépés veszélyei, Az e-logisztika kihívásai és megoldásai, Gyorsan változó üzleti környezetek hatékony informatikai támogatása).
Az előadók az állami adminisztráció, a tudományos kutatás és a piaci szereplők köréből kerülnek ki. A konferencia résztvevői több neves szakemberrel találkozhatnak: többek között Kis Gergellyel a GKIeNET, és Dr. Duma Lászlóval, az ADVERSUM Tanácsadó és Szolgáltató Kft. ügyvezetőjével, akik mindketten oktatnak a Budapesti Corvinus Egyetemen is. A konferenciát reggel 9-kor dr. Bőgel György SzEK elnök, a Debreceni Egyetem és a CEU tanára nyitja meg, ebéd után pedig Bakács Tibor Settenkedő kritikus és marketingszakember dobja fel a hangulatot Gerillák a marketingben: Oszama Bin Laden betör a piacra című (gondolat)ébresztő előadásával.
Izgalmasnak ígérkezik két kerekasztal-beszélgetés is: az egyiken az EU-s megrendelések kiszállításáról cserélnek eszmét a posta és két futárszolgálat képviselői, a másikon már EU-piaci tapasztalatokat szerzett vállalkozások vezetői és a GVH szakértője beszélgetnek Talyigás Judit SzEK alelnökkel.
A rendezvény főszponzora az e-kereskedelmi megoldásait bemutató Oracle, további támogatója az internetes kártyás fizetésben úttörő Inter-Európa Bank és a 2006-ban Az Év Internetes Kereskedőjé-nek választott Vatera.hu; szakmai támogatója a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.