fbpx
 In Hírek, Interjúk, Tagi bemutatkozók

Magyarországon, hasonlóan sok más piacéhoz, a webáruházak alig pár százaléka hozza az online értékesítés közel 80%-át. Ezek a nagy, robosztus oldalak szinte minden esetben egyedi fejlesztésűek, akár saját akár külsős megoldással. Az induló ecommerce vállalkozásoknak az esetek többségében viszont célszerű egy bérelhető webáruházzal kezdeni a tevékenységüket, így már egy profi rendszeren, de nagyon alacsony költséggel működhetnek. Az egyik ilyen lehetőség idehez a Shoprenter, az üzemeltető Innonic Kft. képviseletében Rab Máté válaszolt kérdéseinkre.

Mi hívta létre az induláskor a ShopRenter-t?

Egyedi webáruházakat fejlesztettünk már 2006 óta, és amikor átadtunk több mint 300 webshopot, akkorra már többen jöttek vissza, hogy újítani / javítani kellene a rendszerükön, hiszen az idővel elavul. Ezért átálltunk 2011-ben a bérelhető webáruház modellre, és azóta folyamatosan le is építettük az egyedi megoldásokat. Mára a kb. 8000 szereplős piacból 3300 webáruház a ShopRenter motorját használja.

Mi látható, meddig tud még nőni ez a szám (és miért)?

Egyrészt a teljes hazai ecommerce piac nő, egyre több az új belépő vállalkozás, plusz mi is a saját piacunk részesedésének növelését tervezzük, szóval igen, reméljük még jelentősen nőhet ez a szám. Csak érdekességképpen, a méretben és gazdasági fejlettségben hozzánk nagyon hasonló Csehországban már közel 40 ezer webáruház működik – van még tere az e-kereskedelemnek itthon is.

Platform szolgáltatóként hogy látjátok, az újonnan csatlakozók számára mi a legfontosabb hozzáadott értéke a ShopRenter-nek más hasonló megoldásokkal szemben?

Mi mindig az ügyfeleinkre hallgattunk, és az ő visszajelzéseik alapján fejlesztjük a terméket. Ezt az átlagon felüli elégedettségű ügyfélkapcsolatunk tolmácsolja a fejlesztő csapat számára, valamint – hazánkban egyedülálló módon – rengeteg személyes találkozót is tartunk az ügyfeleinkkel. Minden második héten Budapesten tartunk oktatást, lehet foglalni hozzánk konzultációkat Budapesten és Debrecenben is, évente körbejárjuk a nagyobb megyei városokat a Nagy Webáruház Roadshow-val, és cégcsoportunkba tartozik a legnagyobb magyar e-kereskedelmi szakmai rendezvény is, az Ecommerce Expo, ahol 1500-2000 webshop tulajdonos van egyszerre jelen. Így a nyitott szemünk és nyitott fülünk segít a piaci előnyünk megőrzésében, növelésében.

A piackutatók előrejelzése szerint idén is legalább 20%-os expanzió várható az ecommerce piacon, igaz ez a ShopRenter áruházak forgalmára is?

Igen, szerintünk igaz lesz – ma éri meg legjobban webáruházat indítani. Egyre profibb kiszolgáló partnerség veszi körül ezt a piacot is – gondoljunk csak az automatizált marketing megoldásokra, a dropshippingre és kiszervezett logisztikára, az okos ügyvitelekre, és az ekereskedelmi appokra.

A ShopRenter nagy hangsúlyt helyez a képzésekre, workshopokra. Kérlek mesélj ezekről!

Csak Decemberben közel 500 fő vesz részt valamilyen oktatásunkon, amelyek ráadásul ingyenesek. Ezek között van csak ügyfeleinknek elérhető, és van nyitott is, olyanoknak, akik webáruház indítást terveznek. Mondanám, hogy váltogatjuk a témákat, de az induláshoz szükséges alapokat nem tudjuk és nem is szeretnénk. Itt kőkeményen el kell tudnia dönteni a vállalkozónak, hogy belevág-e a piacba. Mert habár egy hétvége alatt összerakható a webshop, azért ez nem passzív jövedelem forrás, hanem egy második munkahely. Így nem árulunk mi sem sült galambot.

Szinte elsőként integráltátok pl. a GoodID belépést is a ShopRenter-be. Hisztek a folyamatos innovációban? Ti magatok is folyamatosan fejlődtök? 

A ShopRenter missziója, hogy a legjobban konvertáló webáruház motort adja a piacon. Idén már belevágtunk – és jövőre nagyon látványos lesz – a platformizáció, amivel külsősök számára is elérhető lesz a rendszerünk, megjelenhetnek tucatjával a ShopRenter motorját optimalizáló és személyreszabó alkalmazások. Legyen szó a designról, a termékoldalról, a termék szinkronizációról, vagy valami egyedi funkcióról – minden gyorsabban és olcsóbban elkészíthetővé válik, ráadásul külsősök által is. Szerintünk ez a jövő, ami garantálja az ügyfeleink elégedettségét és a teljes magyar e-kereskedelmi szektor stabil növekedését.

Mi hívta életre 3 évvel ezelőtt az ECOMMERCE EXPO-t?

Akkoriban a több, mint 2000 aktív ShopRenteres előfizető hívta életre az Ecommerce Expo-t. Az eddig lebonyolított több 10.000 óra konzultáció alapján láttuk, hogy a piacnak szüksége van egy olyan nagy magyarországi eseményre, ahol a vállalkozók tanulhatnak az ekereskedelemről, összeköthetjük őket szolgáltatókkal és tanácsot kérhetnek egymástól.

Számos nagyon hasznos rendezvény volt és van a hazai piacon, de kifejezetten az e-kereskedők számára speciális – és független szakmai – nem volt még. Ez lett az Ecommerce Expo. Külföldi példákból merítettünk, ötvözve a legjobb hazai előadói gárdával, és megmozgatva a teljes ökoszisztémát, akik kiállítóként vagy hallgatóként eljönnek erre a napra megtervezni a jövő évüket.

Mesélj röviden az első három EXPO tapasztalatáról!

Sikerek és pofonok váltakoztak, nagyjából egyenlő arányban mindhárom eseménynél. Amikor azt hittük, hogy valamit kijavítottunk az első Expo hibáiból, akkor jelentkezett másik kettő helyette. De ilyen ez a szakma, sajnos vagy szerencsére nem lehet mindenre felkészülni. Ettől függetlenül az elégedettséget mindig mérjük, van egy saját mobilappunk, amiben a partneri ajánlatoktól kezdve az egymással történő névjegy cseréig mindent lefedünk, és ezzel vissza is mérjük az elégedettséget. Ezek alapján mertünk belevágni idén ismét a szervezésnek.

Hogy látjátok, mennyire követi a hazai szakma az európai trendeket – mind üzlet terén, mind pl. a szakmai háttér tekintetében?

Mi követjük és próbáljuk is ezt elhozni. Mára trend, hogy vannak külföldi előadók is a hazai színpadon. Mégha kevesebben is ülnek be az angol nyelvű előadásra, akik ott vannak, nagyon dicsérik. Az Expo mögött álló csapat rendszeres résztvevője és előadója is a nagyobb európai és amerikai szakmai eseményeknek – idén például Londonban, tavasszal pedig Berlinben adunk elő. Ha oda is minket hívnak előadni, akkor úgy gondolom, hogy a hazai szereplők nincsenek nagyon lemaradva a nemzetközi trendektől, ráadásul ezekre a trendekre építve szervezzük már január elején a “trendteremtő” Expónkat.

Mivel várjátok 2019. január végén az EXPO-ra látogatókat?

Egyetlen ígéretünk van, hogy segítünk megtervezni a 2019-es évedet. Felkaroljuk a webáruház indítástól kezdve a működtetésen és nemzetközi piacra lépésen át a különböző szakterületekig a teljes életciklust, a kiállítók pedig olyan ajánlatokkal érkeznek, amiket sehol máshol nem hirdetnek, így gyakorlatilag Január 24-én éri majd meg a legjobban elindítani egy webáruházat 2019-ben.