fbpx
 In Hírek, Interjúk

Hosszú távú szakmai együttműködésről döntött 2020. május elején az Ecommerce Hungary és a Magyar-Francia Kereskedelmi és Iparkamara.

A jövőbeni tervek között egymás tevékenységének aktív segítése szerepel, többek között az online értékesítésben is érdekelt franciaországi cégek számára hasznos hazai piaci információk közvetítése, valamint a magyarországi kereskedők francia piacra lépésének segítése.

Alábbi interjúnkban Ducrot Ágnessel, a Kamara igazgatójával beszélgettünk:

Mi a legfontosabb küldetése a Kamarának, miben tudja segíteni a Magyarországon tevékenykedő kereskedőket?

Független magyarországi egyesületként kamaránknak két fő küldetése van: Összefogni a magyarországi francia-magyar üzleti közösséget és elősegíteni a magyar-francai kereskedelmi, üzleti kapcsolatok tovább fejlődését. Ennek a megvalósításán dolgozunk immáron 29 éve. A gyakorlatban ez röviden annyit jelent, hogy éves szinten közel 50-60 üzleti rendezvényt szervezünk 240 tagvállalatunk és további partnereink számára, valamint közel 50 kereskedelmi projekt valósítunk meg francia és magyar cégek számára üzletfejlesztési szolgáltatások keretében.

Mennyire tekintik jó piacnak a franciaországi kereskedők, vállalkozók a magyar piacot, miben segíti őket a kamara, évente milyen nagyságrendben kapnak megkereséseket?

Franciaország az 5. befektető Magyarországon. Kicsit több mint 700, francia tulajdoni hányaddal rendelkező regisztrált gazdasági szervezet működik a magyar piacon, amelyek több mint 35.000 munkavállalatót alkalmaznak. Éves szinte közel 200 megkeresést kapunk Franciaországból, olyan vállalatoktól, amelyek érdeklődnek a magyar piac iránt.
Ez az hiszem jól mutatja, hogy a franciák vonzó piacnak tekintik a magyar piacot. Ezen túlmenően, ha nem beruházásról, hanem kereskedelmi kapcsolatok kiépítéséről beszélünk, elmondhatjuk, hogy Magyarországon több húzóágazat is van – gyógyszeripar, autóipar, mezőgazdaság – amelyben a franciák is előkelő helyen szerepelnek. Ennek értelmében a magyar- francia üzleti kapcsolatok is sokkal élénkebbek ezeken a területeken.
Kamaránk úgy segíti, és követi nyomon ezeket a kiépülő, és meglévő üzleti kapcsolatokat, hogy különböző eszközeinkkel (rendezvények szervezése, kommunikációs eszközök, üzletfejlesztés szolgáltatások) egyszerűbbé, gyorsabbá és hatékonyabbá kívánjuk tenni a kapcsolatépítés lehetőségét valamit a meglévő üzleti kapcsolatokat a magyar és francia cégek között.

Működésük során már több külföldi és hazai vállalkozással is kapcsolatba került a kamara: hogy látják, mik a főbb különbségek a két ország vállalkozói között, üzleti attitűdökben?

 Jelentős vállalati és üzleti kulturális különbségek nincsennek a két ország között. Ebből is adódik, hogy a két ország között kereskedelmi kapcsolatok jól működnek és folyamatosan fejlődnek.

Azért ehhez egy hatékony kommunikáció is szükséges, amely alatt azt is értem, hogy a magyar és francia cégek egymás közt vagy franciául vagy angolul kommunikálnak. Emellett, azért, ha egy magyar vállalat szeretné felvenni a kapcsolatot egy franciaországi céggel mindenképpen előnyös ezt francia nyelven tennie, és/vagy akár a kamaránk közreműködését, segítségét kérnie, mert úgy gondolom, sokat számíthat a francia cég számára, hogy milyen nyelven és mely általa ismert nemzetközi szakmai szervezet ajánlásával történik a kapcsolatfelvétel a magyar vállalat által.

Magyarországi cég lehet-e tagja a kamarának, milyen esetben javasolják az együttműködést, milyen kapcsolódási pontok lehetnek?

Természetesen. Bárki csatlakozhat kamaránkhoz- akár gazdasági szervezetként akár magánszemélyként – aki szívesen lenne tagja az általunk animált üzleti közösségnek. Abban az esetben érdemes hozzánk csatlakozni magyar vállalatként, ha szeretnék bővíteni ügyfeleik, üzleti partnereik körét magyarországi francia cégekkel, illetve, ha a franciaországi piacon kívánnak megvalósítani bármilyen jellegű kereskedelmi projektek.

Ha konkrét kérdés merül fel, francia piaci információkra van szükség, milyen csatornákon fordulhatnak a magyar cégek a kamarához, és milyen módon kaphatnak segítséget? Lehetőség van egy kapcsolat indító kezdeti rövid konzultációra?

Ha valamely tagvállalatuk tervezi a francia piacra lépést, vagy már van folyamatban lévő projektje Franciaországgal és bármelyen kérdése lenne a francia piaccal kapcsolatban, szívesen felajánlunk számára egy díjmentes 20 perces konzultációt a kereskedelmi osztályunk illetékes munkatársával. Ilyen igény esetén, kérem keressék elektronikus úton kereskedelmi vezetőnket Gyulai-Kertesi Edinát (edina.kertesi@ccifrance-hongrie.org)