fbpx
 In Ecommerce Meetup

Újabb Klubestet szervezünk, melyre várjuk minden kedves tagunkat, 2008. június 11-én szerdán 18.00-tól a Nyitott Műhelyben! Témánk ezúttal az On-line marketing, meghívott vendégünk Konkoly Thege Szabolcs, marketing igazgató a MAxWeb-től.

Kulcsszavaink: megtalálhatóság, Google algoritmusok, keresőoptimalizálás, keresőmarketing, webshopok, katalógusok, aggregátorok, közösségi portálok, pay per action, long tail

Az este a szokott körben, baráti hangulatú lesz, ahol Szabolcs meséli el tapasztalatit, meglátásait, és eddigi érdekes kampányaikat.

Hiszen…
Nem a Google az egyedüli kereső, de a súlya meghatározó.
Ha a Google jól végzi a dolgát, legalábbis az általa kihirdetett elvek szerint, akkor nem azok kerülnek a találat legelejére, akiknek vastag a pénztárcájuk, hanem akiknek releváns, értékes tartalmuk van.

A gazdasági szereplők természetesen mindent megtesznek, hogy a megtalálhatóságuk javuljon. Korábban soha nem hallott szavakat tanulnak, a gyorsabbak már élnek is az új eszközökkel: Seozás, ppc, cégkatalógusok, linkmarketing, árukeresők, stb. És néha persze a tartalmukon is javítanak. Motiváltak, mert pénzt keresnek belőle. Ha valóban pénzt keresnek, még többet fordítanak az eleinte kétkedve nézegetett fura beszédű on-line marketing tanácsadókra. Ha jól végzik a dolgukat, akkor ők lesznek a frontvonalban a saját témájukban.
Ki nyer végül?

A marketing már soha nem lesz olyan (alacsony hatékonyságú és mérhetetlen), mint a múlt évszázadban, hiszen az online és interaktív marketing eszközök térnyerése egyértelmű.
Ha a pay per action elterjed, az megint visszafordíthatatlan változás lesz. De ha a marketing ilyen alapvető változáson megy keresztül, akkor végül elég sok pénz kerül bele ahhoz, hogy újra telerakja szeméttel az internetet? Emlékezzünk csak vissza a Google előtti időkre.
Nem véletlen, hogy a Google tűzzel vassal bünteti a fizetett, manipulált linkeket, csak a keresőrobotoknak szóló “relevanciát”. Ez egy örökös macska-egér játék, vagy törvényszerű a pénz, esetleg a szellemes algoritmus készítők győzedelmeskedése?

És mit változtat a helyzeten a long tail jelenség, azaz a keresleti görbe szinte végtelen választékot rejtő lecsengő részére célzó üzleti tevékenység? Hiszen a valódi réspiacokon szinte pénzbe sem kerül a megtalálhatóság. Hiszen attól réspiac, hogy kevesen lőnek rá, kisebb a verseny.
És mi lehet a jövője a nem Google szűrőknek, célpiaci aggregátoroknak, cégadatbázisoknak, piactereknek? Vajon az ő sorsuk megpecsételődött, és idővel lecsukhatják a redőnyt? Vagy épp ők lesznek a szemétmentes szigetek? Vagy ők lesznek a ppc marketing piac legnagyobb szereplői akár hirdetés vevőként akár eladóként?

A jövőt firtató, látszólag filozofikus kérdéseknek itt és most a mindennapokban is tanulságos következményük lehetnek:

  • A marketing mixünkben mi legyen a ppc, seo részaránya?
  • Kell-e nekünk webshop, cégadatbázis megjelenés? És hány darab?
  • Hány www.aggregálomazegészmagyarpiacot.hu portál él meg kis hazánkban?
  • Ha okosan költöm el az on line marketing pénzemet, akkor valódi relevanciát kapok a pénzemért, vagy ez csak egy átmeneti látszat?

A találkozó zártkörű, belépés csak SzEK-tagoknak! A részvétel ingyenes, korlátozott mértékben italról és harapnivalóról a SzEK gondoskodik.
Az időpont tehát: 2008. június 11. 18:00
Helyszín:

Nyitott Műhely
1123 Budapest (XII. kerület) Ráth György utca 4.

A parkolás az utcában és a környéken 18:00 után ingyenes!