In Hírek, Tagi bemutatkozók

Nemrégiben újult meg a több mint egy évtizede piacra lépett Ruhafalva.hu webáruház. Egy olyan online bolt, ami indulása után rögtön igen népszerű lett, majd pedig működése során számos szakmai díjat is bezsebelt. A fejlesztések hátteréről, az üzletmenetről és egy pár szubjektív érzésről kérdeztük a két tulajdonost, Dorinát és Ritát.

Először is gratulálunk, gyönyörű lett az oldal! Pont olyan amilyennek megálmodtátok? 🙂

Igen, sikerült megvalósítani az elképzelésünket! Ha férfi szemmel, szakmai szemüvegen keresztül is ilyen pozitív visszajelzést kapunk, akkor elégedettek lehetünk. A tervezéskor, kivitelezéskor is folyamatosan fő szempont volt az, hogy a végleges verzió leginkább a női szemnek legyen kedves. A vásárlóink java része Anyuka, aki hozzánk hasonlóan akkor érzi kényelmesen, kellemesen magát, ha megfelelő körülmények, átlátható, kényelmes és tetszetős felületen keresztül adhatja le a rendelését. Természetesen mindezt úgy, hogy a feminim, finomra hangolt külső feltétlen átlátható, gyors, kényelmes működést tud magáénak. Hiszen gyakoroló anyukaként tudjuk, hogy az egyik legnagyobb kihívás az idő menedzsment, a ruhavásárlásra csak a legszükségesebb időt akarjuk tölteni.

Mikor döntöttetek erről a nagy léptékű fejlesztésről, és mik voltak a legfőbb okok?

Ez egy folyamat volt, és ha őszinték akarunk lenni, akkor egy nagyon-nagyon hosszú folyamat. Több éve megérett bennünk a gondolat a továbblépésre, hiszen nem csak a termékeink, hanem a szolgáltatásaink körét is szeretjük fejleszteni a vásárlói visszajelzések és az általunk kialakított jövőkép felé menetelve. A fejlesztés célja kettős volt, egyrészt a megjelenést kellett a mai igényekhez igazítani, másrészről elengedhetetlen volt a továbblépés egy új rendszer irányába, mert a régi sajnos alkalmatlan volt a legújabb trendeknek megfelelő funkciókat biztosítani.

A kinézet és a funkciók tervezésnél volt külső tanácsadótok, vagy ez teljes egészében a Ti elképzeléseteknek a gyümölcse?

A tervezést és kivitelezést korábban mindig házon belül oldottuk meg. Design tekintetében most viszont egy nagyobb frissítésre, átgondolásra vágytunk, amelyhez szerettünk volna egy kívülálló látásmódot kapni. Egy neves, sok sikert magának tudható külső céget kerestünk meg, akikkel hosszú munkakapcsolat során alakítottuk, csiszoltuk az új arculatot. A mögöttünk lévő 11 év során nem sokszor nyúltunk a logóhoz, a minket meghatározó színeinkhez, így az alapokhoz most is ragaszkodtunk. Sikerült egy friss, mai trendeknek megfelelő, ám mégis a ránk szabott, a stílusunkat képviselő, “beszédesebb” logót létrehozni. A funkciókkal kapcsolatban elég határozott elképzelésünk volt, pontosan tudtuk, hogy milyen új modulokat szeretnénk, hiszen a fejlesztést sok évi várakozás, tervezés előzte meg. Az új rendszerben a mi saját ötleteink valósultak meg.

Igyekeztetek az aktuális piaci trendekhez alkalmazkodni (kinézetben, funkciókban egyaránt), vagy inkább a vásárlói igények döntöttek, esetleg konzekvensen a saját utatokat járjátok?

Is-is. Az egyik alapvető dolog, amiért a fejlesztést nem halaszthattuk későbbre, az a mobil verzió elavultsága volt, gyakorlatilag a fő motiváló erő rejlett ebben. Készítettünk egy komoly listát a kívánt funkciókról, elemekről, álmokról és ezeket rangsoroltuk megvalósíthatósági, fontossági, “imádom, és nem akarok lemondani” róla paraméterekkel ellátva. Ez volt a bázis, olyannyira, hogy a mai napig is ebből dolgozunk. Szóval, ötletünk van bőven! 🙂

A fejlesztés során alap szempont volt a sajátos, speciális “Ruhafalvás” foglalási rendszerünk megőrzése. Ez a funkció lehetővé teszi a vásárlóink számára azt, hogy több alkalommal válogassák össze a megrendelésüket (azaz, hogy ne kelljen azonnal fizetni). Ezt a szolgáltatásunkat nagyon kedvelik a vásárlók, és tekintve, hogy heti 1-2 alkalommal, több ezer új, egyedi termék kerül az áruházba, így van is jogosultsága.

Volt amiben igazodni kellett a keretrendszerhez, vagy tudtak annyira rugalmasak lenni a fejlesztők hogy minden igény teljesüljön?

A hazai piacon elérhető webáruház motor szolgáltatók és a mi lehetőségeinket felmérve viszonylag hamar szembesültünk azzal, hogy a kompromisszum készségünkre ezúttal is szükség lesz. Szerencsére olyan fejlesztő csapatot találtunk, akik megfelelő nyitottsággal és “tenni akarással” fogadták az igényeinket. Szuper és igazán inspiráló az együttműködés velük!

Az áruház egyik jellemzője hogy nagyon sok a termék, sok közülük egyedi, és nagyon sok a kategória valamint a szűrési lehetőség. Ez pedig nem kis adatbázist feltételez. Milyen humán erőforrás szükséglete van mindennek?

10 fős csapattal dolgozunk. A heti több ezer termék adatainak rögzítése óriási, precíz munkát igényel. Szerencsére az évek során egyedileg kialakított programok segítik a hibamentes, tetemes mennyiségű adatrögzítést. Egy jól kiforrott munkamódszer révén 2 fő percenként 1 termék adatait tudja felvinni az adatbázisba.

A piackutatási adatok szerint az elmúlt évek jelentős lakossági fogyasztás növekedésének egyik nagy nyertese a ruházati szektor, ezt Ti is érzitek? Többen és többet is vásárolnak?

Mi 11 éve vagyunk jelen az e-kereskedelemben, akkor még nem volt H&M, Zara, Mango és a többi mammut áruházlánc elérhető webáruházzal. Ha ehhez az időszakhoz mérjük, akkor akkor igen, óriási a változás, sokkal több ruházati webáruház van, többen is vásárolnak. Szerencsére ma már nem kell bizonyítani, hogy biztonságos tőlünk vásárolni. Az utóbbi néhány évben még azt is érzékeljük, hogy megváltoztak a vásárlói szokások.  Így például sokan rendelnek eleve jóval több ruhát, vagy cipőt, mert tudják, hogy vissza lehet küldeni. Egyelőre a visszaküldés mennyisége még komfortos határokon belül van, igaz emögött ott áll a tudatos kiszolgálás:  rengeteg adattal, méréssel látjuk el a kínált ruhadarabokat, cipőket, hogy a vásárlók számára megkönnyítsük a döntést, hogy hozzájuk a megfelelő méret érkezzen.

Mennyire vagytok Ti “love brand”? Kialakult az elmúlt 12 évben egy komolyabb törzsvásárlói kör? Ha igen, tudjátok hogy mi az a USP ami miatt Titeket választanak?

Abszolut. Amikor “megszülettünk”, nem akartunk love brand lenni, nem volt mögötte tudatosság, mindenesetre elég hamar kiderült, hogy azok vagyunk. Olyan kedves és szeretet teljes közegbe kerültünk, amiről álmodni sem mertünk!  Az erősségünk abban rejlik, hogy 11 éve tudatosan és sikerrel adtunk mindig többet, mint amire a vásárló számít. Tényleg gyönyörű, makulátlan ruháink vannak, korrekt, kedves és gyors kiszolgálást biztosítunk.

Kedvenc vásárlói visszajelzésünk, ami 1 mondattal jellemez minket: “Nálatok sokkal jobb kiszolgálást kapok a neten keresztül, mint a butikban az üzletsoron”.

Nagyon sok ilyen korú online vállalkozás már tudatos exit stratégiát épít, bennetek is megfordult már, vagy nagyon saját gyerek a Ruhafalva?

Már bennünket is megkerestek, de egyelőre nem éltünk a lehetőséggel…

És most picit hátradőltök, vagy tulajdonképp ez is olyan mint egy családi ház: sosincs kész? 🙂

Mi is szeretjük a humort 🙂  De viccet félretéve az említett hosszú fejlesztési lista végére még nem értünk, mi több, ez a lista folyamatosan gyarapodik. Hogy a családi példánál maradjunk, Ruhafalva saját gyermek, szeretettel, odafigyeléssel fordulunk hozzá, saját és vásárlóink örömére egyengetjük a sorsát, jövőjét.