fbpx
 In Hírek, Interjúk, Tagi bemutatkozók

Egy hazai webshop számára, ha külföldi piacra lépést tervez, a megszokottnál sokkal drágább marketing költségekkel találkozik. Mind a Facebook mind a Google klasszikus PPC árai lényegesen magasabbak Európa más országaiban, mint itthon. Van azonban egy olyan megoldás, amivel kis befektetéssel, mégis eredményesen érhetünk el határon túli vásárlókat. Erről Puha Dávid, a Dognet képviselője egy konkrét esettanulmánnyal színesített értékes előadást tartott az Ecommerce Hungary 2019. február 12-én megrendezett konferenciáján. Dávidot most az affiliate piac legfőbb jellemzőiről kérdeztük meg.

 

– Mióta létezik a világban az affiliate marketing, és mióta van jelen hazánkban is látható módon az online kereskedelemben?

Az affiliate marketing nem egy új történet. Az első affiliate programok 1994-ben jelentek meg a világban, azaz 4 évvel a világháló megszületése után. A fogalom viszont 1996 után kezdett el igazán terjedni, amikor az Amazon elindította azóta is működő saját affiliate programját. A magyar piacon az első próbálkozások 2010-ben kezdődtek, több-kevesebb sikerrel, azonban itt valamiért a mai napig nem lett belőle népszerű hirdetési forma.

– Miben különbözik a PPC alapú klasszikus (Google Ads, Facebook) hirdetésekhez képest, elérés és költségek szempontjából?

A fő különbség a PPC hirdetésekhez képest az, hogy ebben az esetben inkább partneri együttműködésre kell gondolni. Kampányindításkor az affiliate partner a legjobb belátása szerint létrehozza azt az egyedi tartalmat, amely segítségével potenciális vásárlókat irányít a hirdető oldalára, ha pedig sikeres vásárlás történik, akkor az affiliate partner jutalma az előre megbeszélt jutalék. Az elérés függ az adott szegmenstől, hálózatunkban az elektronika, háztartás és divat szegmensek működnek a legjobban, itt kampányonként akár havi több száz konverziót tudnak a partnereink jelenleg közvetíteni. A költséget a hirdető előre határozza meg, ő dönti el, mekkora jutalékot tud ajánlani.

– A Dognet 6 éve van jelen az affiliate piacon, mi volt az elmúlt hat év legnagyobb felismerése, tapasztalata?

A legnagyobb felismerés talán az volt, hogy az affiliate marketing nem a kezdő webshopok számára van kitalálva, így csak azokkal vagyunk hajlandóak együttműködni, akik a piacon vannak már 2-3 éve, és jelentős forgalmat bonyolítanak le. A kezdő webshopoknak még ugyanis sok a gyermekbetegsége, és megtörténhet, hogy ha egy affiliate partner jelentősebb számú megrendelést közvetít a webshop számára, akkor azt nem tudja teljesíteni, és így aztán senki nem jár jól. Az affiliate kampányért a hirdető ugyanis utólag fizet, az affiliate partner érdeke pedig a lehető legtöbb eladás közvetítése.

– Kinek lett igazán kitalálva ez a fajta marketing csatorna? Függ-e termékkörtől, mérettől, vásárlószámtól?

Gyakorlatilag bármelyik B2C szegmensben működhet, a legjobban viszont a legnépszerűbb ecommerce kategóriákban, például az elektronika, divat és otthon, illetve háztartás szegmensekben. Hálózatunknál az affiliate kampány indításának feltétele a minimum havi 500 megrendelés lebonyolítása.

– Ezt is ugyanúgy tanulni kell mint a PPC hirdetéseket, vagy elég bízni a szolgáltatóban?

Az affiliate kampánynál elsősorban a kommunikáció a lényeg. Az affiliate partnerek örömmel veszik, ha előre szólunk nekik bármiféle akcióról, kiárusításról vagy egyéb újdonságokról, amelyeket aztán ők is be tudnak időzíteni, és kommunikálni a látogatóik felé.

– Tudna-e mondani egy kereskedői sikertörténetet a közelmúltból?

Sikertörténetként a cseh 4home ügyfelünket tudnánk felhozni, velük már 5 országban működünk együtt (SK, HU, CZ, PL, RO), és havi több ezer konverziót közvetítünk a számukra. Együttműködésünk során a kampány 105 772 konverziót hozott a cseh, szlovák és magyar piacokon az elmúlt négy év alatt (2015-2018), több mint 3,5 millió eurós (1 111 670 000 Ft) forgalommal. Ebből is látszik, hogy az affiliate partnereink kreativitása tökéletesen kiegészíti az online marketingmixet.

– Milyen módon érhetnek el Titeket azok a kereskedők akiket érdekel az affiliate marketing?

Nagyon szívesen segítünk mindenkinek, ha pedig valaki konkrét ötlettel, projekttervvel érkezik,  minden további kötelezettség nélkül kidolgozunk számára egy kampányjavaslatot. Érdemes végignézni a weboldalunkat is, az ott található elérhetőségeken pedig szívesen várjuk minden, növekedni akaró e-kereskedő megkeresését!