fbpx
 In Hírek

2019-re a hazai kiskereskedelmi forgalom megközelítőleg 6%-át már az online értékesítés adja. Bár maga a szám nem tűnhet nagynak, azonban ezt kiegészíti az az adat, hogy az internetet használó felnőtt fizetőképes lakosság közel 80%-a már vásárolt interneten, több mint felük pedig rendszeresen rendel termékeket webáruházból. Ezeket tekintve kijelenthető, hogy az online kereskedelem megkerülhetetlen része az életünknek, a gazdaságnak.

Az Ecommerce Hungary, mint szakmai szervezet 2005 óta segíti a hazánkban tevékenykedő, online értékesítéssel foglalkozó, vagy az e-kereskedelemhez kapcsolódó cégek munkáját. Ehhez kapcsolódik egyfajta edukációs szerepkör is, amely révén igyekszik a szektort a tisztességes piaci magatartásra ösztönözni, és ehhez segítséget is adni a vállalatoknak. Ezen folyamat egyik részeként, illetve a fogyasztói bizalom növelése érdekében kívánja bevezetni a szövetség a saját maga által adott védjegyezési rendszert, az Ecommerce Hungary Trustmark-ot.

Várkonyi Balázs, az Ecommerce Hungary elnökségi tagja, a Trustmark munkacsoport vezetője nemrégiben a Kosárérték magazinnak is nyilatkozott a védjegy bevezetésének tervéről, és kiemelte:

Egy ilyen rendszernek számos elvárásnak kell megfelelnie: az Ecommerce Hungary tagjai például azt szeretnék, hogy ha megfelelnek a jogszabály szerinti működésnek, továbbá tagjai egy érdekvédelmi szövetségnek, akkor az áruházukon legyen olyan megkülönböztető jelzés, ami mindezt tudatja a vásárlókkal. Hiszen egy ilyen trust mark a bizalmat erősíti, több vásárlót hoz és ösztönzi az eladásokat.

A vevőknek pedig az az érdeke, hogy egy adott webáruházban biztonságosan tudjon vásárolni, felmerülő problémát gyorsabban orvosolják, ne verjék át, és meg merje adni a kártyaszámát a kereskedőnek. Vagyis a vásárlók számára a kihelyezett védjegy azt jelenti, hogy ellenőrzött webshopról van szó, amelyben nyugodtan megbízhat.

A rendszer tervezett indulása 2019. második féléve, elsőként pedig a már az Ecommerce Hungary tagságába tartozó kereskedők kezdhetik el használni a védjegy birtoklását megtestesítő badge-et. A projekt következő szakaszában a partnerségi rendszer kidolgozása kezdődik meg, amely révén a Trustmark-kal már rendelkező kereskedők számára biztosít a szövetség különböző előnyöket, elsősorban olyan stratégiai területeken mint a logisztikai vagy a marketing szolgáltatások kedvezményes igénybevétele a legismertebb hazai cégektől.