Az online kereskedelem az elmúlt években mind nagyobb szeletet hasított magának abból a bizonyos piaci tortából. Ebben a folyamatosan változó világban a naprakész információk és a korral való haladás nélkülözhetetlennek bizonyulnak. A webáruház indításban gondolkodóknak és a már piaci szereplőként jelen levőknek megfontolandó, hogy az aktualitásokat figyelemmel kövessék és tisztában legyenek azokkal a trendekkel, jogi információkkal, amelyek őket is érinteni fogják a jövőben. Ehhez a szakemberek az e-kereskedelmi szakportálokat és a témában szervezett rendezvényeket javasolják.
Kosárérték és Eker Híradó: naprakész hírszemle hiteles forrásból
Nem lehet elégszer hangsúlyozni a hiteles forrásból történő tájékozódás fontosságát. Az internetes mendemondák, a sokszor alaptalan „városi legendák” helyett tehát megéri a profik nevével fémjelzett, jogi háttéranyaggal alátámasztott anyagokat választani. Az Eker Híradó és a Kosárérték folyamatosan figyelemmel követi a piac alakulását, az újonnan megjelenőket. Otthonosan mozog a vonatkozó trendek világában, és naprakész hírszemle segítségével igyekszik tájékoztatni a téma iránt érdeklődőket.
Ismerd fel időben a veszélyeket!
A megújuló technológia, az üzemeltetési kérdések és a kiemelt jelentőséggel bíró konverzió egyaránt hozzájárulnak ahhoz, hogy sikerüljön kihozni a maximumot a webáruházakból. Ezt természetesen egy sornyi tényező befolyásolja, és a legtöbbre valójában nem sok ráhatása van az embernek. A néhány hónapja a hazai piacon is taroló Temu alapjaiban rengette meg az online és lassan az offline kereskedelmet is. A hiányzó jogi szabályozás lyukat ütött a webáruházak pajzsán, és ez lassan a fogyasztás 30%-os visszaesését hozza maga után. A külföldi, ám a magyar piacon is terjeszkedő webshop-óriásokra mindenképpen megéri ügyelni, ugyanis nemcsak veszélyt jelenthetnek, hanem akár elcsíphetsz ezt-azt az üzletpolitikájukból, amit beilleszthetsz saját működésedbe.
Találd meg a célcsoportod!
A mai kor vásárlói nem csupán a gazdasági környezet és az anyagiak apropóján választanak tudatosabban, mint egykor. A Z és az Alfa generáció tagjai már az internet és az okoskészülékek világába született bele, azok minden előnyét élvezve. Az online platformok jelentette információ áradat azonban már számukra is nagymértékű kihívást jelent. Az állandó webes jelenlét mellett rendszerint kommunikációs gondokkal küzdenek, és nehéz azt az ingerküszöböt felülmúlni, amivel rendelkeznek.
Ellenben az Y generáció tagjai még ismerték a vonalas telefont és az internet nélküli világot. Az 1980 és 1999 között született nemzedék a sokszor már kialakított biztos anyagi háttérrel az online kereskedelem egyik fő fogyasztói csoportjának számít. A korosztály, a családmodellek, a rugalmassághoz és a kommunikációhoz való hozzáállás módja egyaránt befolyásolják, hogy miként érdemes megszólítani a webáruház célcsoportját. A Kosárérték cikkeivel tehát azoknak is segítséget nyújt, akik szeretnének többet megtudni arról, milyen jellemzők vonatkoznak a termékek szempontjából releváns társadalmi csoportra.
Változó világ, változó fogyasztói preferenciák
Fontos hangsúlyozni, hogy a klímaváltozás és a fenntartható fejlődés az online kereskedelem szegmenseit illetően is mind nagyobb szerephez jutnak. A vásárlók egy rétegének már nem mindegy, hogy mekkora ökológiai lábnyomot hagy maga után. Vonatkozik ez a termékekre, azok minőségére, a szállítás és a csomagolás módjára. Apropó, szállítás! A modern kor maga után hozta a csomagátvétellel kapcsolatban is a rugalmas megoldások iránti igényt. Nem véletlen, hogy a csomagautomaták gombamód szaporodnak országszerte. A kínálati oldal résztvevőjeként célszerű minél több szállítási opcióval rendelkezésre állni, hiszen a gyakorlatban bebizonyosodott, hogy sokan kifejezetten a szállítási lehetőségek és azok költségvonzata alapján választanak webáruházat.
Szakmai rendezvények a kapcsolati tőke szolgálatában
Az e-kereskedelmi szakportálok nagyszerű iránymutatást kínálnak a témába vágó rendezvényekkel, videós anyagokkal összefüggésben is. A Kosárértékhez hasonlóan, az Eker Híradó is rendszeresen beszámol arról, hogy hazánkban milyen, az online kereskedelmet fókuszba helyező programokkal találkozhatnak az érdeklődők. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a neves előadók, a kerekasztal beszélgetések, workshopok és a kiállítók jelentős vonzerővel bírnak. Az információk megszerzése csupán az érem egyik oldala. A területen tevékenykedők jól tudják, hogy a kapcsolati tőke felbecsülhetetlen értékkel bír, s ilyenekre is szert tehetnek a résztvevők egy-egy programsorozat alkalmával.
AI: barát vagy ellenség?
Nemcsak az egyre erősödő külföldi versenytársak érdemelnek figyelmet a webáruházat üzemeltetők részéről, hanem a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségek is. Volt idő, amikor szövegírók sokasága félt attól, hogy megélhetésük veszélybe kerülhet. Az AI generálta szövegek kihasználhatóságáról, a Google reakcióiról és a keresőóriás által favorizált szövegtípusokról egyaránt tájékozódhatsz a Kosárérték és az Eker Híradó rendszeresen frissülő anyagaiból.