In Beszámoló, Hírek

Kicsit nyárvégi hangulatban, de a megszokott létszámban, szinte teljesen megtöltve a D18 Café közösségi terét került megrendezésre az Ecommerce Meetup, ezúttal a logisztika témakörét fókuszba állítva. Rengeteg tapasztalat, megdöbbentő adat, és sok kulisszatitok látott napvilágot a két órás rendezvény alatt.

A rendezvényt Csányi Zoltán, az Ecommerce Hungary alelnöke, a rendezvény házigazdája nyitotta meg, aki elsőként az Ecommerce Hungary tagságában újonnan belépettek közül mutatott be három céget. Elsőként Sági Sándor, a Babamarket.hu képviselője mutatkozott be, tőle meghallgattuk, hogy műszaki informatikus végzettségű alapítóként, a használt autó szakmából érkezve hogyan építette fel vállalkozását. A sikere egyik fő titkának a kiszolgálásban a “customer first” személetet, a működést érintően pedig a logisztikai folyamatok menedzselését jelölte meg.

Ezt követően Nagy Gábor, a Szerszámkell.hu képviseletében beszélt a vállalkozásáról, hangsúlyozva hogy egy igazán kicsi családi cégből építette ki a mára már milliárdos forgalmú cégét. Ahogy elmondta, jó időben,  2007-ben indultak, a növekedés nagyrészt organikus volt, utána már csak a folyamatos jó működésre kell figyelni.

Harmadikként pedig Csereklei Zoltán, az alig több mint egy éve indult Pelenka.hu alapítója kapott szót. Zoltán marketinges és médiás múlttal érkezett, és kihasználva azon előnyét hogy ez idő alatt jó megismerte a női célközönséget, alakult ki az új vállalkozás ötlete. A működése első évéről kiemelte: bár lassabban fejlődött a vállalkozás – lévén mindent nulláról kellett megtanulnia és felépítenie – mostanra már elérte azt a tervet, amit célként kitűzött.

A bemutatkozásokat követően az MPL előadása következett, a téma természetesen az év végi ünnepi szezonra való felkészülés volt. A nagyvállalat részéről két előadó is érkezett: először Ráczné Hegedűs Klára beszélt arról, hogy kettőn áll a vásár: akkor tud időben és maradéktalanul teljesíteni a logisztikai partner a decemberi időszakban, ha a szerződött kereskedő jó becsléseket ad a várható csomagszámról, illetve az előírt módon és időre készíti elő a csomagokat az átadásra. Az előadásából egy érdekesség: Az utolsó negyedéves csomagszám másfél-, ezen belül pedig december első három hete a kétszerese az év első kilenc havi összesített csomagszámának. A legfrissebb adatok szerint pedig a kézbesítések 30-35%-a már fix pontra (csomagpont vagy automata) történik, ami segíti az időben történő teljesítést, így a webáruházaknak is érdekük a Black Friday és a Karácsony időszakában efelé a megoldás felé terelni a vásárlóikat. Klára előadása után Csorba László beszélt a logisztikai folyamatokról, azok összetettségéről, valami a közeljövőben az MPL-nél várható infrastrukturális és informatikai fejlesztésekről.

Az este utolsó előadójaként Perényi András, a Webshippy tulajdonosa és vezetője állt ki a közönség elé, és nem kisebb hírrel, mint egy teljes új platform elindításával rukkolt elő: szeptember végén várható a Dropshippy, azaz a dropshipping típusú online értékesítést teljes mértékben támogató és automatizáló rendszer átadása. András az igencsak lenyűgöző és informatív előadásában kiemelte: érdemes néha egy kicsit másként gondolni az ecommerce piacra, mint eddig. Nem mindig az a jó út, ha a meglévő termékeim eladását próbálom növelni a megszerzett célközönségem felé: vizsgáljam meg, mi az ami a célközönségemet érdekli, és értékesítsem azt a terméket is. Erre pedig kimondottan egyszerű, költséghatékony és jól skálázható megoldásokat nyújtanak a fullfilment és dropship rendszerek.

Az előadások utáni kerekasztal beszélgetésbe az előzőleg felszólalt bemutatkozókon és előadókon kívül betársult még Tóth József, az Euronics logisztikai vezetője, a téma pedig természetesen ugyanúgy az év végi hajrára való felkészülés volt.