A rendhagyó helyzetre tekintettel, most első alkalommal rendezte online platformon szakmai meetupját az Ecommerce Hungary. A téma a világjárvány és az e-kereskedelem kapcsolata volt, annak aspektusában hogy milyen folyamatok zajlanak jelenleg, illetve milyen átrendeződéseket, újonnan kialakult trendeket várhatunk majd a veszélyhelyzet elmúlásával.
A meetup meghívott két szakértője Palocsay Géza (Adevinta), és Madar Norbert (GKI Digital) volt, a beszélgetést az Ecommerce Hungary elnöke, Nagy Sándor vezette.
A beszélgetés az alábbi kérdésekre próbált meg választ keresni:
- mekkora növekedést hozhat a kialakult helyezet az online értékesítésben, mi befolyásolja a növekedést, illetve milyen hatások érik a teljes kereskedelmi szektort?
- hogyan változhatnak meg a vásárlói szokások, és ennek kapcsán mivel szembesülhetünk a veszélyhelyzet elmúlásával?
- Milyen eszközeik vannak a kereskedőknek, hogy tudnak alkalmazkodni, illetve milyen értékesítési modellek lehetnek a jelen helyzet “nyertesei”?
- Hogyan kell változtatni a kommunikáción, a marketing eszközökön, hogy a legtöbbet lehessen profitálni a megnövekedett vásárlószámból?
A beszélgetés folyamán, a kérdések megválaszolása során természetesen több új téma is előkerült, illetve több olyan gondolat, megállapítás született, ami segítséget adhat az e-kereskedelmi szektor résztvevőinek. Ezek közül néhány, csak röviden, és a teljesség igénye nélkül:
- Sokkal jobb helyzetben vannak azok a kereskedők, márkák, akik az elmúlt években is több lábon álltak, a fizikai üzletek mellett az online jelenlétre is hangsúlyt helyeztek. Sokkal könnyebb egy már meglévő üzletágat fejleszteni, mint egy újat nulláról felépíteni.
- A mostani helyzetet kihasználva elindult új vállalkozásoknak ügyelniük kell rá, nehogy az “5 perc hírnév” csapdájába essenek, és mindenképp olyan online áruházat építsenek fel, ami később a kereslet esetleges csökkenése után is életképes tud maradni.
- Minden kereskedőnek, akár azért mert a megszokottnál kisebb a forgalma, akár azért mert rengeteg új vásárló szakadt rá, kötelessége mindenkit a lehető legmagasabb színvonalon kiszolgálni. A vásárló nem felejt, és a normalizálódás után sokban függ a jövőbeni teljesítménye a mostani reakcióitól.
Az online meetup FB Live platformon került megtartásra, így a videó visszanézhető az Ecommerce Hungary Facebook oldalán.