fbpx

Online rendezvény az Ecommerce Hungary szervezésében

Vendégünk: Dr. Komáromi György közgazdász, az eSzínház gazdasági vezetője

A koronavírus-járvány kezdetén egyik napról a másikra bezártak a magyarországi színházak. Kemény csapás volt ezt a színházkedvelő embereknek, de nyilván azt volt a színházaknak és a színészeknek is. Szerencsére néhányan gyorsan reagáltak, és megjelentek az online világban. Egyes színházi előadások „digitalizált termékké” váltak, digitalizált kulturális szolgáltatássá, amit az online piacon, színházi „webshopokban” lehet értékesíteni. Alapjában véve minden úgy mehet, mint az e-kereskedelemben általában: böngészek a katalógusban, kiválasztok valamit, megveszem, fizetek, megkapom az árut, vagyis adott feltételek mellett megnézhetem az előadást. Vannak egyszeri, élő közvetítések, és vannak bármikor hozzáférhető konzerv-előadások is. Egyes színházak saját „webshopot” nyitottak, mások több „szállítót” összefogó kezdeményezésekhez, „piacterekhez” csatlakoztak. Ez utóbbiak egyike a fokozatosan bővülő kínálatú eSzínház.

Az elektronikus kereskedelemnek megvannak a maga több évtized alatt kialakult módszerei, technikái és eszközei. Vajon miképpen használhatók ezek, ha színházi előadásokról van szó? Milyen üzleti modellek lehetnek életképesek, létezik-e itt is „kannibalizáció”, működik-e az online marketing eszköztára? Számíthatunk-e arra, hogy az online színház megmarad a piacon, gyarapodásnak, fejlődésnek indul, vagy a járvány elmúltával elsorvad, eltűnik? Mit jelent az online világban való megjelenés a színházaknak és a színészeknek? És egyáltalán: kulturális misszióról, értékmegőrzésről van itt szó, vagy inkább üzletről?

Online rendezvényünkön ezekről a kérdésekről fogunk beszélgetni vendégünkkel, Komáromi Györggyel, az eSzínház gazdasági vezetőjével. Komáromi György pénzügyekre szakosodott közgazdász, több hazai és külföldi egyetemen tanított és tanít ma is, ugyanakkor régi gyakorló színházi szakember, a színházi élet egyik legjobb ismerője. Több színháznál dolgozott már, de fesztiválok, rendezvények is kapcsolódnak a nevéhez.

Az online rendezvényen való részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Regisztrálni itt lehet. Ha van olyan ismerősöd, aki (még) nem tagja az Egyesületünknek, de érdekli a téma, meghívhatod! Szervezési kérdésekben az ECH titkára, Dolina Kinga (secretary@ecommerce.hu) ad felvilágosítást, előzetes kérdéseket is neki lehet eljuttatni.

REGISZTRÁCIÓ

online