Közös üzleti reggelit szervezett az Magyar Posta (MPL) és az Ecommerce Hungary, 2018 május 17-én Budapesten.
A színvonalas rendezvény célja az online kereskedelemhez kapcsolódó logisztikai kihívások átbeszélése volt. A helyszínt ezúttal a Gerbeaud kávéház biztosította, a 20 résztvevőnek pedig több mint két órán át volt lehetősége a kötetlen eszemecserére.
Már tavaly (2017-ben) is sikeres volt, az akkor üzleti ebéd formájában megszervezett hasonló találkozó, hiszen egy ilyen alkalom nagyon jó lehetőség a megszokottnál lazább, és tartalmasabb beszélgetésekre. A teljesség igénye nélkül íme néhány felmerült téma, amely egyébként egyfajta lenyomata is annak hogy a közepes-nagy méretű hazai online kereskedők milyen kihívásokkal néznek szembe, illetve hogy az ecommerce mely területeit kísérik kiemelt figyelemmel:
- még mindig kérdés: jön az Amazon vagy sem? De emelett most már az is elgondolkodtató, hogy egy hazai e-kereskedő számára hasznos lehet-e az Amazon EU-s piactere, ha külföldi terjeszkedésről van szó.
- Ha már crossborder: tényleg tönkreteszi Kína majd a világot? Kell ettől félni? Itthon havi szinten több százezer postai levélküldemény kerül kézbesítésre, nem kis logisztikai terhelést okozva. Vajon meddig nőhet ez a szám?
- És ami belföld, sőt ami “tipikusan hazai” trend: még mindig magas az utánvéttelrendelt csomagok száma, hiába a plusz költség. Tényleg ennyire bizalmatlanok a vásárlók, vagy csak a webáruházak nem ragadnak meg minden eszközt az előre fizetés felé terelésre. Apropo: EU-s szinten ugyanakkor emelkedik a kártyás fizetésnél történő visszaélések aránya.
- A csomagponti átvétel nagyon népszerű, ezzel az EU-s átlag felett vagyunk. Érdemes tehát minden kereskedőnek ezt szolgáltatásként nyújtania. De azt is tudja mindenki, hogy mi az az inverz csomag? Kezelnek visszárut, beépítik mint plusz kényelmi szolgáltatást?
- És persze idén is lesz Black Friday – bár mi magyarok kicsit furcsán műveljük. De tény hogy ismét nagy logisztikai kihívás elé néz a szakma. Minden kereskedőnek érdeke hogy pontosan és hatékonyan kommunikáljon a szolgáltatójával a várható csomagszámokról – így elkerülhető a váratlan telítődés.
Minden bizonnyal 2019-ben is lesz hasonló rendezvény, hisz az MPL mindig is nagy hangsúlyt fektetett arra hogy megismerje partnerei igényeit, az Ecommerce Hungary pedig felelősségének érzi hogy hidat biztosítson a kereskedők és a szolgáltatók között.
Addig is, sok szeretettel várunk mindenkit Visegrádon, június 5-6-án a XV. Elektronikus Kereskedelem Konferencián, ahol logisztika témakörben is a lehető legfrissebb hírekkel jelentkezünk.