Sajtóközlemény: Minőség-e az e-minőség?

 In Interjúk

Sajtóközlemény – 2008. 04. 17.

Minőség-e az e-minőség?

V. Elektronikus Kereskedelem Konferencia


A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért 2008. május 8-án a immár ötödik alkalommal rendezi meg az iparág szakmai konferenciáját, melynek témája idén: hálózatépítés és minőségbiztosítás az e-kereskedelemben., helyszín a Corner Rendezvényközpont.

Az e-kereskedelem terén dolgozó fejlesztők és működtetők közül többen Magyarországon is felismerték, a mennyiségi helyett a minőségi fejlődés került előtérbe, mert minőség fejlesztése nélkül a mennyiség már nem növelhető. A vevők megszerzéséhez és megtartásához nem elég a hagyományos on-line hirdetési technikák alkalmazása, új eszközök keresőmarketing és a közösségek, hálózatok építése is szükséges. A kerekasztalbeszélgetés során olyan jövőbeli hálózati lehetőségekről beszélgetünk, amely az internetes vállalkozóknak közvetlen bevételi lehetőséget biztosíthat. A konferencia első két témacsoportja ezért a Hálózatkutatás és a Keresőmarketing lesz.

Az európai tapasztalatok szerint a fogyasztók is tudatosabbá váltak, az elektronikus boltok megítélésében, kiválasztásában is szerepet játszhat, hogy a kereskedő csatlakozott-e elismert minőségbiztosítási rendszerhez. Hazánkban is több kezdeményezés indult minőségbiztosítási, minőség-ellenőrzési rendszerek bevezetésére az elektronikus kereskedelemben – ezekről hallhatunk a konferencia délutáni, Minőségbiztosítás című részében.

A konferencia bevezető előadását Csepeli György szociológus, a GKM közpolitikai igazgatója tartja, a hálózatkutatás kapcsán Dr. Pintér Róbert, az ITTK tudományos és stratégiai igazgatója és Szekfű Balázs László kommunikáció-kutató tart előadást; a keresőmarketingről Kálmán Tamás, az etarget.hu country menedzsere mellett Konkoly-Thege Szabolcs, a MaxWeb ügyvezető igazgatója beszél majd. A minőségbiztosítás kérdéskörében az internetes fizetésekről Deák András, a CIB Bank e-fizetések szakértőjének előadása és Mecséri Ildikó, az eBolt Kft. kereskedelmi és minőségirányítási vezetőjének az ISO rendszer bevezetésének tapasztalatairól szóló beszámolója hangzik el. Végül két új, az e-kereskedelemre specializált minőségbiztosítási rendszer tervéről is hallhatunk.

A szervezők különösen azoknak a szakembereknek, cégeknek a részvételére számítanak, melyek üzleti forgalmukat az elektronikus kereskedelem kiépítésével és professzionális működtetésével kívánják növelni. A konferencia nem ad biztos tippeket a bevételek megsokszorozására, de rávilágít azokra a pontokra, amelyeket a siker érdekében érdemes és szükséges figyelembe venni. A hallgatóság a szakmai kapcsolatépítés lehetősége mellett átfogó képet kaphat az elektronikus kereskedelmet érintő napi kérdésekről is.

Köszönetet mondunk szponzorainknak a CIB Bank Zrt.-nek, az ETARGET-nek, a Klikkmánia-nak, a MaxWeb-nek és a Vatera-nak.


A SzEK-ről

A szervező a 2005-ben alakult Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SZEK). A SZEK alapítói – felismerve az új üzletág gazdaságélénkítő szerepét – célul tűzték ki, hogy elősegítik az elektronikus kereskedelem korszerű, gazdaságos és megbízható formáinak elterjedését. Tevékenységük a szakmai ismeretterjesztéstől az e területet érintő, készülő jogszabályok véleményezésén át az etikai normák kialakításáig és elfogadtatásáig tart. A szövetség tagjai között az elektronikus kereskedelmi piac vezető vállalkozásai és az oktatás kutatás területén e témával foglalkozó szakemberek egyaránt megtalálhatók.

További információ: http://www.szek.org

Legutóbbi bejegyzések