fbpx
 In Ecommerce Meetup, Hírek

A tegnapi Meetupon a fiatalok voltak a fókuszban. A Meetup elején a tavaly ősszel belépett Complexpress Logisztika Kft. képviseletében, Rácz Péter mutatta be a cégét.

A Meetup meghívottjai voltak:

  • Mester Tamás (Adatlabor): Mel Gibson, Big Data, E-keresekedelem
  • Szántó Péter (SpringTab): Hogyan adjunk személyre szabott élményt a weboldal látogatónak?
  • Török-Pál Katalin (Photel Zrt.): Online intelligencia megoldások
  • Sipos Zoltán (postradar): Smart és social
  • Dagdelen Demet (Maven7): Az online közösségek rejtett hálózatai
  • Berényi Konrád (Pontolo.hu): Pontolo – a kereskedők analytics-e

 

Egy rövid összefoglaló a Meetup előadóiról és az előadásokról:

1. Mester Tamás (Adatlabor)

üzleti intelligencia elemző és tanácsadó, az adatlabor.hu alapítója és szakmai vezetője. Növekedésben levő cégeknek segít az adatelemzési és big data stratégiájuk kidolgozásában – továbbá abban, hogy ezeket az eszközöket a vevőszerzés, a magasabb vevőelégedettség és végeredményben persze a több profit elérésére tudja felhasználni minden partnere. Korábban a Prezi.com-nak dolgozott. Alapítótagja az első magyar nyelvű Toastmasters klubnak. Előadó továbbá adatelemzés témában olyan fórumokon, mint a TEDx, BI Forum, Internet Hungary, PechaKucha Nights és a E-commerce Summit 2015 @Barcelona.

Előadása címe: Mel Gibson, Big Data, E-keresekedelem

A Big Data egyre divatosabb kifejezés lett az elmúlt években, ezt 3 esettanulmányon keresztül mutatta be Mester Tamás. Ezekből kiderült, hogyan kötötték össze a pontokat és hogyan formáltak a látszólag összefüggéstelen adatok végül egy történetet. Történetet, amely megmutatta, hogyan növelhetjük a látogatók elégedettségét és ezen keresztül természetesen az eladást is.

 

2. Szántó Péter (SpringTab)

Szántó Péter USC alumnus, a B Creative, a TouchCo és a SpringTab alapítója. Digitális üzletfejlesztőként olyan vállalatokkal dolgozott együtt munkája során mint Time-Warner, L’Oreal, OTP, és Fashion Street, TripTrotting. Pro Universitate díjat nyert el a Budapesti Corvinus Egyetemen, ahol cum laude diplomáját is szerezte, és a Hallgatói Önkormányzat vezetői posztját is betöltötte. Péter egyik álma vált valóra, amikor a TEDxYouth-on beszédet tarthatott. Az egyik vezető magyar kereskedelmi csatorna, az RTL Klub első Startup és Közösségi média műsorának vezetője volt, Rendszeres előadó a Kürt Akadémián és az Internet Hungary rendezvényén. A Forbes magazinban is megjelent, a 30 sikeres magyar 30 alatt számban. A MasterCard Év Bankja versenyén az „Év mobil banki applikációja” díjat kapott OTP SmartBank kialakításában Costumer Development és UX szakértőnként vett részt. Jelenleg a tömegkommunikáció személyre szabását kutatja.

Előadása címe: Hogyan adjunk személyre szabott élményt a weboldal látogatónak?

Ha a tartalom a király, akkor a személyreszabás a királynő. Minden nagyobb márkának fel kell tennie a kérdést, hogy “élete” egész hátra levő részében a tömegesen akar-e árulni, vagy meg akarja változtatni a világot? Nem kérdezheti meg minden vásárlóját, hogy mire vágynak. Ennek több oka van: 1) túl sokan vannak, 2)mire megpróbálja azt megadni nekik, amire vágynak, ők már mást akarnak majd. Ezért kell törekedni az automatikusan személyre szabott élményre. Nem lehet összekötni ezeket a pontokat a jövőt kutatva, az összefüggéseket élőben kell megtalálni és egyből megoldást kínálni. A cél, hogy minden weboldalnak annyi verziója legyen, amennyi látogatója.

 

3. Török-Pál Kata (Photel Zrt.)

7 év telekommunikációban és ügyfélélmény fejlesztésben eltöltött magyar és nemzetközi tapasztalat után 2013-ban csatlakozott a Photel Zrt. akkor induló Online Üzletágához. Jelenleg ő felel a futó programjaik sikerességéért, melyet Ügyfeleik online konverziójának növelésében és ügyfélszolgálati költségeik csökkentésében mérnek.

Előadása címe: Online intelligencia megoldások

Az előadás az online konverziónövelésről szólt. Az előadó felhasználta a világ vezető online intelligencia platformja, a LivePerson éves online vásárlási szokásokról végzett kutatásának eredményeit. Továbbá feltárta a látogatók lemorzsolódásának legfőbb okait és ezek lehetséges megelőzését.

 

4. Sipos Zoltán (postradar)

Első értékesítési tapasztalatait több, mint 15 éve szerezte meg az IBM-nél. Azóta is az foglalkoztatja, hogy miként lehet hatékonyan értékesíteni (bármit).

Ez idő alatt számos értékesítési csatornát és módszert kipróbált, ezekből rengeteget tanult.

Jelenleg a közösségi média érdekli, azon belül is, hogy az miként segíthet az üzleti értékek és a bevétel generálásában, ill. hogy ez a folyamat miként optimizálható.

Előadás címe: Smart és social

Előadásában a Postradar rövid bemutatását hallgattuk meg. Részletesen kitért a közösségi média kihívásaira, s mindezt konkrét esetek megvizsgálásának segítségével részletezte.

 

5. Dagdelen Demet (Maven7)

Demet 2012-ben, a University of Amsterdam MA képzésén szerzett diplomát New Media Studies szakon, azóta pedig adatbányászati specialistaként dolgozik. Disszertációját a hálózati aktivizmusokról írta, több mint 500.000 Twitter-bejegyzés elemzésével. Jelenleg az ELTE programozó informatikus szakán tanul és Diktio Labs vezető elemzőjeként a Maven7 közösségi média, politikai és gyógyszeripari elemzéseiért felel.

Előadás címe: Az online közösségek rejtett hálózatai

A Maven7 az üzleti döntéshozókat segíti azáltal, hogy nagy mennyiségű, nehezen értelmezhető adatokat elsősorban hálózatos megközelítéssel, döntéstámogatásra közvetlenül alkalmas tudássá alakít át. A vállalat a hálózatkutatás és az adatbányászat módszertanaira alapuló saját fejlesztésű eszközeivel végez elemzéseket.

Diktio Labs pedig Maven7 legújabb közösségelemző termékcsaládja. Diktio Labs keretein belül közösségi médiában, politikában és gyógyszeriparban végzünk elemzéseket. Előadásában a hálózatkutatás előnyeiről és a közösségi médiában rejlő lehetőségekről beszélt.

 

6. Berényi Konrád (Pontolo.hu)

online marketing szakértő, a Pontolo.hu alapítója. Tanácsadóként dolgozik az online marketing területén immár több, mint 10 éve. E mellett tanít is főiskolákon és pl. a Kürt Akadémián.

Előadás címe: Pontolo – a kereskedők analytics-e

Az előadás során megismerkedhettünk a Pontoloval. Egy hűségprogram nemcsak arra jó, hogy rávegyük a vevőinket az újravásárlásra – bár ez is fontos. Egy jó hűségprogram egyben statisztikai eszköz is, amivel megismerhetjük a vevőik igényeit, vásárlási szokásait.