Miért tekintik kulcsfontosságú feladatuknak a nemzetközi és a hazai piac meghatározó szereplői az egyedi ügyfélélmény kiépítését? Hogyan használhatjuk az élményvásárlásban és az ügyfélfókuszú folyamatokban rejlő lehetőségeket bevételnövelésre vállalkozásunknál?
Ahhoz hogy megválaszoljuk a fenti kérdéseket, elég abból az egyszerű tényből kiindulni hogy mind a webáruházak száma, mind pedig az online értékesítés volumene évről évre dinamikusan nő, a vásárlói oldalról pedig adott márka felé elsődleges elvárás hogy az online térben is megfelelő minőségű szolgáltatásokat nyújtson. Az interneten minden egy kattintásra van – így tehát az a cél, hogy ne a weboldal, a webáruház rossz megjelenése, nehéz kezelhetősége miatt zárja be a weboldalt az új látogató. De a valódi cél még ennél is több: a minél több igényt kielégítő, egyedi, igényekre szabott vásárlói élmény az ami elkötelezetté tudja tenni a látogatót, és ami által a kereskedő visszatérő vásárlót tud szerezni.
Az élmény kérdése mára túllépett a grafikai munka szubjektív megítélését: tervezési folyamattá vált. A megtervezett, ügyfélközpontú kiszolgálási folyamatokkal és élményt nyújtó digitális felületekkel egy vállalkozás faraghat a kiadásain és növelheti a bevételeit. Ez a tervezett felhasználói élmény legfontosabb hozzáadott értéke. Hogyan kamatoztathatóak a tervezett ügyfélélmény nyújtotta előnyök az e-kereskedelemben? Mit jelent ez a gyakorlatban egy webáruháznál? Service design és UX design megoldások segítenek annak a meghatározásában, hogy mire vágynak ügyfeleink. A designerek objektív módszertant követve ezt helyesen és részletesen fel tudják mérni.
A nemrégiben megtartott LogiNet – Liferay – IFUA Horváth & Partners közös rendezvényének az volt a célja, hogy megmutassa, milyen eszközök állnak a vállalkozások rendelkezésére, hogy felvegyék ilyen téren a versenyt. Ugyan az eltérő iparágak más és más megközelítéseket tesznek szükségessé, de a rendezvény kerekasztal beszélgetéséből kiderült: a meghatározó magyar nagyvállalatoknál mára mindenhol napirenden van a felhasználói élmény fejlesztése.
A rendezvényen az UNION Biztosító, a Takarékbank, a K&H Bank Zrt., a Bookline és a Nestlé egy-egy vezető képviselője vett részt. A panelbeszélgetés részletes leirata és videóanyaga a szervező, Loginet System Kft. blog oldalán tekinthető meg teljes terjedelmében.