fbpx
 In Hírek

2020. márciusában a magyarországi kiskereskedelmi piac résztvevői számára több fonton is jelentős kihívást adott a koronavírus járvány. Az interneten intézhető vásárlások és a házhozszállítás iránti megugró igény közel negyedével növelte az online értékesítés forgalmát, egyes szegmensek szárnyaltak, míg máshol drasztikus visszaesés jött. Ráadásul az eddig a webes értékesítéstől magukat távolt tartó kereskedők számára is létfontosságúvá vált a digitális jelenlét kiépítése, a már eddig is óriási forgalmat bonyolító e-kereskedők pedig még tovább tudtak nőni.

Szakmai anyagunkban arra kerestük a választ, mindez milyen módon befolyásolhatja a webáruház tulajdonosok online marketing tevékenységét, azon belül is a legfontosabb fronton, a Google PPC hirdetéseknél.

A pandémia alatt – azon területeknél, ahol nem álltak le a hirdetések – a PPC terület is hasonló utat járt be, mint az e-kereskedelem. A kezdeti időszakban a csökkenő konkurensszám miatti olcsóbb CPC és a hirtelen javuló konverziós arányok miatt a marketing eszköz „aranykorát” hozták el. Persze majd minden hirdető racionalizálta a hirdetéseit, így elsősorban a performance jellegű és saját szavas hirdetéseket hagyva csak meg.” – mondta Hernádi Gábor, a HD marketing ügyvezető-tulajdonosa.
Így a tavaly nyáron itthon is elindult Shopping hirdetések még inkább teret nyertek, hiszen korábban is nagyon kedvelték a felhasználók a konkrét ajánlatként megjelenő hirdetési formát, de a pandémia alatt még inkább ezeket preferálták kattintásokkal.
Május eleje óta ez a terület is beállt egy „nyugalmi szintre”. A konverziós arányok és a hozott konverziók száma magasabbak, a kattintás árak pedig olcsóbbak, mint 1 évvel korábban. A nyári időszakra javasoljuk a performance kampányok további aktív használatát, tesztelve új szövegeket, hogy az „új normális” helyzetben milyen üzenetek működnek. A remarketing hirdetésekkel folyamatosan célozzuk vissza az elmúlt 2 hónapban elért felhasználókat, ösztönözve őket, hogy más – számunkra „ingyenes” – felületeken is kövessenek minket.

A HD marketing március óta heti bontásban frissített jelentést készít az általa kezelt ügyfélfiókok legfontosabb mutatóiról.

 

A Growww Digital digitálismarketing-ügynökség 150 közép- és kelet-európai webáruház értékesítési és látogatási adatait elemezte. Bár a változások mértéke szektoronként eltérő, átlagosan 120%-kal, azaz több mint kétszeresével nőtt a webáruházak látogatottsága a koronavírus-járvány hatására. A látogatások száma április végén, a 16-18. héten érte el a csúcspontot. Május első hetében esett a látogatások száma, azonban még így is kétszerese a januárinak.

Nemcsak a vásárlások száma, az árbevétel is megduplázódott. A 16-18. heti csúcsidőszakban 116 százalékkal volt magasabb a vásárlások száma a januári bázishoz képest. Ugyanakkor a GoogleAds hirdetési költségek “csak” másfélszeresére nőttek, ami jól mutatja a vásárlási szándék erősödését. Következésként 30-40%-kal javuló konverziós arány tapasztalható, ami ráadásul május első hetében is megmaradt a magasabb szinten, miközben a látogatások száma csökkent ugyanebben az időszakban.

A külső kényszer hatására robbanásszerűen felgyorsult a társadalom digitális érése. Tömegesen jelentek meg új vásárlók, akik a járvány hatására online vásárlókká váltak. Igaz, várhatóan csökkenni fog az online kereslet, nem valószínű, hogy a vásárlók lemondanak az online vásárlás előnyeiről, a változás vélhetően tartós lesz.” – mondta Szabó László, a Growww Digital online-növekedési szakértője.

A szakértő szerint az online vásárlás éppen úgy fog elterjedni, mint a Facebook személyes használata. Ahogyan a Facebook megváltoztatta a tartalomfogyasztási szokásokat, az online kereskedelem úgy változtatja meg magát a kereskedelmet. A hagyományos boltok napjai meg vannak számlálva, a digitalizáció mindenkit elér.

Az e-kereskedelem online térnyerésének alakulásáról a Growww Digital által készített, folyamatosan frissülő jelentés elérhető az ügynökség weboldalán.