fbpx
 In Beszámoló, Hírek

Üzleti reggelit szervezett a Deloitte Magyarország és az Ecommerce Hungary, hazai e-kereskedők számára.

Az esemény célja az volt, hogy Egyesületünk tagja, a Deloitte megértse a hazai e-kereskedők igényeit, pozicionálhassa magát a szolgáltatói piacon, és bemutatkozhasson mint számos olyan téma szekértője ami egy e-kereskedő napi üzletvitelében nélkülözhetetlen. November 14-én a Deloitte székházában  beszélgettünk az e-kereskedőket érintő adózási, jogi és technológiai aktualitásokról, mintegy húsz résztvevő társaságában.

Az első blokkban az online kereskedelem növekvő szerepéről és szabályozási kihívásairól cseréltünk eszmecserét. A GKI digital és az Árukereső online kiskereskedelmi indexe alapján ugyanis az online piac bevételei 18%-kal nőttek, 2018. első félévében az online kereskedelmi forgalom közel 180 milliárd forint volt – ez 25%-kal magasabb 2017. azonos időszakához képest. Emellett folyamatosan nő az éves vásárlási gyakoriság, jelenleg átlagosan 12 alkalom évente. A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom közel 5%-a online értékesítés, ahol 3 millió aktív online vásárló évente több mint 400 milliárd forintot költ hazai webáruházakban.

A piaci tendenciák azt mutatják, hogy a folyamatos, erős árverseny a piacszerzés és piaci bővülés legfontosabb eszköze. Ez viszont egyértelműen a nagyobb piaci szereplőknek kedvez, ezáltal egyre nyílik az olló a kicsik és a nagyok között. Az áron kívüli, szolgáltatás jellegű tényezők is különösen fontosak a versenyben, mint például a személyes átvétel lehetősége, vagy az azonnali fizetési módok.

Ezt követően a december 3-ától életbe lépő Geo-blocking részleteit néztük át, előtérbe helyezve az életszerű gyakorlati példákat. Ez volt az a része a reggelinek, amikor a résztvevők szinte mindegyike bekapcsolódott a beszélgetésbe, és kérdéseket tett fel. Nem csoda, hogy egyre több magyar kereskedő üzemeltet külön domain alatt más ország piacára értékesítő webáruházat, és elég sok olyan szituáció hozható fel, amikor nem egyértelműen tisztázott sem a megrendelő, sem pedig a kereskedő felelősségi- és jogköre.

Végül pedig a blockchain e-kereskedelmi hasznosítása került szóba. Mint például az okos szerződések, a kriptodevizák, az értékpapírok és befektetések, vagy a nyilvántartások területén. Az Alibaba, a Fedex és a DHL is már konkrét lépéseket tett a blockchain technológia minél szélesebb körű használatában, ami azt mutatja, hogy pár éven belül a világ e-kereskedelmi folyamatai akár teljesen át is alakulhatnak – mutatott rá az esemény meghívott előadója, Árokszállási Erik.

A kicsivel több mint két órás rendezvény végén mind a szervezők mind a meghívó megegyezett abban, hogy lesz még következő alkalom, ahol ezt a témát folytatjuk.